fallback

И Турция се опъна на Китай заради електромобилите

Властите в Анкара категорично защитават националната автомобилна индустрия

Търговската бариера, обявена от Турция през лятото с въвеждането на допълнителни мита от 40% върху електрически автомобили и други превозни средства от Китай, беше предоговаряна тези дни, но до отмяната ѝ едва ли ще се стигне.

Търговската и митническа конфронтация между Турция и Китай започна да се засилва. Според информационна агенция Синхуа на 8 октомври Министерството на търговията на Китайската народна република е внесло искане за провеждане на консултации с Турция в Световната търговска организация (СТО). Любопитното е, че размерът на митническата тарифа за внос на китайски електрически автомобили в Турция е само с 5% по-нисък от европейските 45%, въведени наскоро.

На дневен ред беше поставен въпросът за митата и издаването на лицензи за внос на китайски електрически автомобили и други превозни средства в Турция. Това съобщиха от Министерството на търговията на Китайската народна република.

„Тези дискриминационни мерки са нарушение на правилата на СТО и са типична протекционистична практика", каза официален представител пред китайската агенция.

Междувременно Анкара стои твърдо в защита на националната автомобилна индустрия, опитвайки се да подкрепи собствения си продукт - електрическият автомобил Togg T10X, който се появи миналата година. И въпреки че Китай призова Турция да спазва стриктно задълженията си по силата на СТО и незабавно да коригира грешките си, преговорите в СТО едва ли ще успеят.

В Китай най-вероятно са наясно с това, тъй като вече предупреди, че в случай на нулев резултат ще „вземат всички налични мерки за защита на законните права и интереси на своите национални индустрии“. Китайците обаче не навлизат в подробности за контрамерките.

fallback
  • #2
    Нормално ( преди 39 минути )
    Статията е манипулативна, нормално за ЕС ***. Да се чете: Ердоган сложи вносни мита на ВСИЧКИ автомобили, защото иска да развива собствено производство, и да си запази работните места в бранша. На китайците са им дадени преференции с 5% спрямо другите. Освен това BYD се спазари за завод, на мястото на бившия VW. Основният проблем са месни поддоставчици, които ги няма в момента. Има инфо и за друг голям китаец, който също ще строи завод в Турция. Няма статия,"Турция сложи 45% мита на ЕС колите".
  • #1
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ъ?! В един съседен сайт пък има новина как БУД щяли да правят завод за незнам-си-колко милиарда именно в Турция. Новини, ли бе да ги опишеш.
fallback
Последни