IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Турция се опъна на Китай заради електромобилите

Властите в Анкара категорично защитават националната автомобилна индустрия

Търговската бариера, обявена от Турция през лятото с въвеждането на допълнителни мита от 40% върху електрически автомобили и други превозни средства от Китай, беше предоговаряна тези дни, но до отмяната ѝ едва ли ще се стигне.


Ердоган TOG


Търговската и митническа конфронтация между Турция и Китай започна да се засилва. Според информационна агенция Синхуа на 8 октомври Министерството на търговията на Китайската народна република е внесло искане за провеждане на консултации с Турция в Световната търговска организация (СТО). Любопитното е, че размерът на митническата тарифа за внос на китайски електрически автомобили в Турция е само с 5% по-нисък от европейските 45%, въведени наскоро.

На дневен ред беше поставен въпросът за митата и издаването на лицензи за внос на китайски електрически автомобили и други превозни средства в Турция. Това съобщиха от Министерството на търговията на Китайската народна република.

„Тези дискриминационни мерки са нарушение на правилата на СТО и са типична протекционистична практика", каза официален представител пред китайската агенция.

Междувременно Анкара стои твърдо в защита на националната автомобилна индустрия, опитвайки се да подкрепи собствения си продукт - електрическият автомобил Togg T10X, който се появи миналата година. И въпреки че Китай призова Турция да спазва стриктно задълженията си по силата на СТО и незабавно да коригира грешките си, преговорите в СТО едва ли ще успеят.

В Китай най-вероятно са наясно с това, тъй като вече предупреди, че в случай на нулев резултат ще „вземат всички налични мерки за защита на законните права и интереси на своите национални индустрии“. Китайците обаче не навлизат в подробности за контрамерките.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BYD ще правят завод, точно за да избегнат митата
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нали в брикс щеше да влиза турция? Това как се връзва с митата хахаха
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Китай цака яко ( преди 1 месец )
    Е буд направиха дял 0.1% в германията. И европейските пристанища им отесняха и вече идват да задръстват и нашите с много търсените си коли.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайците цакат яко, оня ден гледам нов телефон го продават с подарък телевизор 50-55". Как да стане някой да успее да се конк урира
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    както са тръгнали от Ес, скоро ще стане Китай най-голямото зло новите евреи, грешен подход а и щели да ги бият с технологии и цени, лелей направо го виждам.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Нормално ( преди 1 месец )
    Статията е манипулативна, нормално за ЕС ***. Да се чете: Ердоган сложи вносни мита на ВСИЧКИ автомобили, защото иска да развива собствено производство, и да си запази работните места в бранша. На китайците са им дадени преференции с 5% спрямо другите. Освен това BYD се спазари за завод, на мястото на бившия VW. Основният проблем са месни поддоставчици, които ги няма в момента. Има инфо и за друг голям китаец, който също ще строи завод в Турция. Няма статия,"Турция сложи 45% мита на ЕС колите".
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ъ?! В един съседен сайт пък има новина как БУД щяли да правят завод за незнам-си-колко милиарда именно в Турция. Новини, ли бе да ги опишеш.