Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.
„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.
Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.
Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.
„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.
На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.
„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.
Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.