fallback

Европейските дилъри на Stellantis влязоха с конфликт с големия шеф

Търговците на дребно смятат, че целите на CO2 са неосъществими, докато Тавареш твърди обратното

Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.

„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.

Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.

„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.

На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.

„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.

Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 11 минути )
    Тавареш е загрижен за многомилионните си бонуси които ще получи когато излъже убедително. Всъщност схемата отдавна и показана от големите американски производители ГМ,Крайслер,Боинг. Елитната върхушка от разни висши мениджъри винаги твърди че всичкко е отлично,няма никакви проблеми,пускат се бодряшки лъжи и това се прави за да не паднат акциите и за да си приберат бонусите които не са никак лоши. Например 5 милиона месечно към основната заплата.Когато всичко рухне се изнасят милиардери.
  • #14
    анонимен ( преди 42 минути )
    Китайците бавничко и търпеливо си развиват технологиите на батериите необезпокоявани и в момента са лидери в тези технологии и само някой ВЯРВАЩ може да мисли, че са откраднали тези технологии от някого, при положение че няма по-добри от китайците. Например само китайците развиват желязофосфорните батерии, защото се произвеждат от най-евтините и достъпни материали. Въпреки това вече постигат по-бързо зареждане, по-дълъг живот и пожаробезопасност от много по-скъпи аналози. Идва края на горенето!
  • #13
    До 12 ( преди 47 минути )
    Е нали точно за това ти говоря! Нали това ми е въпроса. Не искам аз да ви казвам какво да мислите. Задавам ви въпроси за да се замислите и сами да стигнете до истината. Да се отърсите от предразсъдъците и да не ВЯРВАТЕ на политиците които ви лъжат за да ви вземат гласа или на корпорациите които ви лъжат за да ви вземат парите. Сам казваш, че батериите са развиващи се технологии с бъдеще, които ще се наложат по пазарен принцип. Дали е добре да се заложи на тях политически или в умиращото ДВГ?
  • #12
    анонимен ( преди 1 час )
    8 развиването на нещо и налагането на недоноседи технологии са различнинеща. Нека да развиват, и да сотвят пазара да решава. Приказката за капана за мишки и пътечката надявам се я знаеш? Лакомията за печалби е бумеранг - прати производстват в Азия, а те се научиха и сега се връщат - обучени, научени, и с пари и ресурси! Европа .. ами скоро дори няма да е и платежоспосбна.
  • #11
    До 10 ( преди 1 час )
    Абе умнико. Ако бяха вложили всички тези сили и средства в изграждане на възобновяеми източници и производство на батерии вместо във войната в Украйна, днес щяхме да сме ударили много по-силно Русия както и арабите като бонус, защото щяхме да сме намалили потреблението на петрол и да ги лишим от приходи, които да влагат във въоръжаване. Това според тебе в комбинация с почиства с дух в градовете като бонус и работеща промишленост с евтина енергия нямаше ли да е по-добрия вариант?
  • #10
    Баааа ( преди 1 час )
    Бомбите са еко. Сега ще върнат бомбардираната територия на природата. Както в Чернобил. Даже, може да гръмнат всички реактори там, и да обявим Украйна за естествена защитена природа. Тъкмо няма да сме на граница с лошите руснаци... Пък някой милион по-малко хора на земята е добре дошло. Няма да пръцкат.
  • #9
    Факт ( преди 1 час )
    Дизела почина лошо за тия които не са го схванали още.
  • #8
    До 6 ( преди 1 час )
    Да не би и ти да си от онези които смятат, че ако Европа спре да развива технологиите на батерии, при които е изостанала от китайците с 10-15 години, китайците ще спрат да ги развиват и ще оставят Европа да ги настигне? Ако Европа не си мръдне пръста, сегашните 80% пазарен дял на китайците ще се превърнат в 100%. Толкова ли много го желаеш? Заравянето на главата в пясъка с нищо няма да помогне. Тези които отлагат трябва да бъдат погребани ритуално за назидание. Колкото по-скоро по-добре
  • #7
    До 2 ( преди 1 час )
    Точно така е! Как така китайците и Тесла преди 15 години тръгнаха от нулата и сега предлагат електромобили, които всеки ЖЕЛАЕ да купи, въпреки че за много по-малко пари може да си купи автомобил с ДВГ от тези мрънкачи, на които не им стигнало времето и искат още? Колкото и време да им се даде още, те пак ще предложат същото - някоя претоплена манджа с ДВГ и нови калници и брони, без да си мръднат пръста за иновации.
  • #6
    анонимен ( преди 1 час )
    2-ри, кои точно стандарти се приеха преди 15г? Евро 6 е на има няма 10г и от тогава го модифицираха с половината азбука, сега от 2г се опитват да пробутат и Е7. Е7 и глупостите които бълват от Белгийската столица са дело на канцеларски плъхове, които грам не са наясно с технологии и са базирнни малко на "прогнози" и надежди. Тръгнали да спасяват климат, а на няма и 2000км - валят едни ЕКО бомби и снаряди ти казвам..
fallback
Последни