fallback

Европейските дилъри на Stellantis влязоха с конфликт с големия шеф

Търговците на дребно смятат, че целите на CO2 са неосъществими, докато Тавареш твърди обратното

Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.

„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.

Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.

„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.

На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.

„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.

Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 2 месеца )
    те войните не се водят заради правото на говорене на майчин език а заради енергийни ресурси преди за сол вода обработкапня земя и храна сега се водят за енергийните ресурси или отказа да ги ползваш
  • #31
    До 30 ( преди 2 месеца )
    Няма никакво значение как се казва данъка и откъде се събира. Независимо дали е акциз, въглеродни квоти или всякакви зелени простотии, по-важното е В какво се инвестира. Ако всичко това се инвестира в батерии, преходът ще стане адски бързо от което ще спечелят както държавите така и техните граждани. Проблемът е, че политиците няма да печелят. Иначе досега да сме забравили Какво е това горене на каквото и да било - газ бензин, дизел, въглища или дърва. Дори при огромни строителни машини.
  • #30
    Инфо ( преди 2 месеца )
    На КЪСО мислите, за съжаление. 1/В доста държави от ЕС има , ВЕЧЕ, данък на километър / на 1000км/ за електричките. Варира от 1/3 до 1/2 от цената на горивото за тези километри. Акцизът от горивата спадна, и за това го измислиха. Не си мислете, че ще плащате по-малко. В момента е преходен период, после ще наточат секирата. 2/Какво правим с тежкия/строителния транспорт, всичко е дизел, там батерии не става. На китайците, всичкия този транспорт е на ГАЗ .В ЕС НЯМА производител на ГАЗ, личен опит.
  • #29
    Сметка без кръчмар. ( преди 2 месеца )
    На другата година 3000 мегавата фотоволтаици, които да произвеждат по 4000GWh годишно. Това са 20 милиарда километра - по 10 000 км на автомобил годишно. Тоест само с акциза за 2 години от Китай могат да се напазаруват фотоволтаици и батерии за осигуряване на годишния пробег на всички автомобили в България за следващите 25-30 години и да се предотврати изтичането на 30-40 милиарда от икономиката.
  • #28
    Сметка без кръчмар ( преди 2 месеца )
    Ако в България има 2 милиона автомобила, които харчат по 1 500 литра на година, това са 3 милиарда литра годишно. 1,5 милиарда долара изтичат навън безвъзвратно. Всяка година. От това държавата "печели" приблизително същата сума от акциз и ДДС. Ако ги влага в батерии може да купува по 10 милиона kWh батерии годишно. 10GWh - капацитетът на ПАВЕЦ Чаира. По 5kWh на автомобил, когато не пече слънце. 25 км на ден.
  • #27
    Сметка без кръчмар ( преди 2 месеца )
    "От една страна плащаш 0,46 USD за Л петрол, от друга 150 долара за Квч батерия. Ама страшно борене на зависимост пада ти казвам. " Колко ти харчи Алфата и колко минаваш на година? Ще направя една спекулация, защото е твърде вероятно да не ми отговориш както винаги, А ако нещо не ти харесва поправи сметките. При 10 на 130 000 км на година, харчиш 3000 литра за 7500лв. За същите пари ти или друг може да купи 8kWp които да произвеждат ток за 50 000 км всяка година. Поне за 1 милион километра.
  • #26
    До 24 ( преди 2 месеца )
    Не е точно така. Както написах в предишното мнение, може да бъдем енергийно независими, ако инвестираме в технологии, а не в консумативи. Еднократната покупка на батерия, електромобил, фотоволтаичен панел или термопомпа, не те прави зависим, а независим. Само независим може да избере с кого да е ВЗАИМОЗАВИСИМ - висшата форма след зависимостта и независимостта. Това е формата в която и двете страни печелят от сътрудничеството. Обратното на експлоатацията на зависимите, които НЯМАТ ИЗБОР.
  • #25
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Това прозвуча точно както оправданието на пенсионерите едно време, когато се смееха че някой ще даде 1000 лв за климатик вместо да си купи дърва и да изкара сезона с тях. Не знам дали осъзнаваш, че едното е консуматив който изгаряш еднократно за деня, а другото е актив, който ще ти служи десетилетия ежедневно и ще ти пести пари. Едното ти гарантира зависимост и несигурност за утрешния ден, а другото ти гарантира независимост и сигурност. Как успя да наречеш еднократна покупка зависимост?
  • #24
    Мдаа.. ( преди 2 месеца )
    Made in ЦунКайХуй май може да сложи всичките в джобовете си.Недалновидната производствена технологична политика извежда компаниите точно пред коленете на азиатците. Не може да баламосваш обществото с празен от съдържание термин "независимост" в производствата и потреблението! Какво означава независимост?!?! Винаги си зависим винаги! От суровините от металите от чиповете от евтините места за производство на дребни детайли, от батерии, от добив на горива, от каучук за гуми, от още 100 не ...
  • #23
    РУК ( преди 2 месеца )
    От една страна имаш зависимост от петрол, продаван от десетки държави, не само Русия, от друга страна имаш 95% зависимост от Китай като е основен производител на батерии и фотоволтаици. От една страна плащаш 0,46 USD за Л петрол, от друга 150 долара за Квч батерия. Ама страшно борене на зависимост пада ти казвам. BTW Европа и да спре изцяло да купува петрол от Русия, те пак имат на кой да го продават. Например Китай дето уж са изцяло на ток вече ... :-) :-) :-)
fallback
Последни