fallback

Европейските дилъри на Stellantis влязоха с конфликт с големия шеф

Търговците на дребно смятат, че целите на CO2 са неосъществими, докато Тавареш твърди обратното

Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.

„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.

Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.

„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.

На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.

„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.

Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.

fallback
  • #8
    До 6 ( преди 3 часа )
    Да не би и ти да си от онези които смятат, че ако Европа спре да развива технологиите на батерии, при които е изостанала от китайците с 10-15 години, китайците ще спрат да ги развиват и ще оставят Европа да ги настигне? Ако Европа не си мръдне пръста, сегашните 80% пазарен дял на китайците ще се превърнат в 100%. Толкова ли много го желаеш? Заравянето на главата в пясъка с нищо няма да помогне. Тези които отлагат трябва да бъдат погребани ритуално за назидание. Колкото по-скоро по-добре
  • #7
    До 2 ( преди 3 часа )
    Точно така е! Как така китайците и Тесла преди 15 години тръгнаха от нулата и сега предлагат електромобили, които всеки ЖЕЛАЕ да купи, въпреки че за много по-малко пари може да си купи автомобил с ДВГ от тези мрънкачи, на които не им стигнало времето и искат още? Колкото и време да им се даде още, те пак ще предложат същото - някоя претоплена манджа с ДВГ и нови калници и брони, без да си мръднат пръста за иновации.
  • #6
    анонимен ( преди 3 часа )
    2-ри, кои точно стандарти се приеха преди 15г? Евро 6 е на има няма 10г и от тогава го модифицираха с половината азбука, сега от 2г се опитват да пробутат и Е7. Е7 и глупостите които бълват от Белгийската столица са дело на канцеларски плъхове, които грам не са наясно с технологии и са базирнни малко на "прогнози" и надежди. Тръгнали да спасяват климат, а на няма и 2000км - валят едни ЕКО бомби и снаряди ти казвам..
  • #5
    Така е ( преди 3 часа )
    "Няма как да си постигнат целите щото продажбите на Ел. коли се забавят, а и нямат икономичен хибрид като на японците и Рено. "... Съгласен съм, но си дал само част от решението. Казваш че им липсва хибрид, за да изпълнят продажбите си на.... електромобили? Всъщност тази "формула на Toyota" да се заобикалят правилата е тотално сбъркана в дългосрочен план. Истинското решение е във формулата да се предлага на клиента електромобил който би ПОЖЕЛАЛ да купи. Това да е не го ИЗБОР, а не ЗАДЪЛЖЕНИЕ
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    Принципно винаги всичко може да се постигне. Въпрос на цена и дали всеки е готов да я плати. И според мен заради ината на Тавареш Стелантис ще платят (пре-) скъпо. Няма да съживи нищо със сегашната гама (двигатели, хибри или е-). Заложиха на куци агрегати и нереални (не конглокентни) цени.
  • #3
    анонимен ( преди 4 часа )
    Китайците имаха много сериозен проблем с мръсният въздух в градовете който си го решиха с електричките, ЕС се опитва да разрешава несъществуващи проблеми със налагане на сила дори заплашват тези които станем с ДВГ да ни излезне солено нечувани репресии докато истинските замърсители не се пипат.
  • #2
    анонимен ( преди 4 часа )
    Тези срокове и стандарти се приеха преди поне 15 години, китайците правеха коли с двг технологиите на ВАГ и да МВ, а парите и таланта вкарваха в технология която ще им донесе предимство. Европейските помислиха, че щом китайците не конструират собствени дизеляци, ще продължават да диктуват развитието.
  • #1
    анонимен ( преди 5 часа )
    Г-н Тавареш 40-те милиона явно тотално е загубил връзка с реалността. Няма как да си постигнат целите щото продажбите на Ел. коли се забавят, а и нямат икономичен хибрид като на японците и Рено. Много съм на кантар кой ще потъне по-бързо: Стелантис или ФВ. Ако Тавареш остане, залагам на Стелантис.
fallback
Последни