fallback

Европейските дилъри на Stellantis влязоха с конфликт с големия шеф

Търговците на дребно смятат, че целите на CO2 са неосъществими, докато Тавареш твърди обратното

Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.

„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.

Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.

„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.

На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.

„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.

Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.

fallback
  • #22
    Абе ( преди 2 месеца )
    Я обяснете, Европа скоро като даже няма е платежоспособна, тия китайци що се пънат да изнасят производства тук! Я да се съберете баш експертите и да идете първо в Брюксел да им обясните как да субсидират електрички и да забранят ДВГтата и после и в Пекин, да им обясните да я спират тая експанзия, преди да са се набутали на пазар без пари. А може и да Вашингтон да скочите да има обясните за войната в Украйна! Тук в 20 коментара, само решение за Близкия изток не намерих!
  • #21
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Я пак! Донгфенг кой са купили? Тия истории на сбирките на възраждане ли ви ги говорят?
  • #20
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Нищо нямаше да си, защото ако Путин не беше затънал в Украйна, сега България, Молдова и прибалтийските републики щяха да са руски губерни! На никой не му харесва да се харчат пари за война, само, че тук опцията - ако не помагаме на Украйна, ще живеем по-добре - я няма! Особено за страните граничещи с путинландия!
  • #19
    Реално ( преди 2 месеца )
    Който иска да кара ацетиленова горелка до 3000-та година, да си добива, рафинира и доставя нефт, както и да си заусти гърнето в купето - да не дими на хората.
  • #18
    Разни ( преди 2 месеца )
    Преди 4-5 години май беше. Американска фирма за високи технологии го закъсва сериозно. Работи от години с китайците, като партньори. Те предлагат да им дадат пари срещу увеличаване на дела им в компанията. Сделката е почти на финиш, но се намесват органите. Не може, критично производство. Китайците се дръпнаха. След около 2 месеца фирмата фалира. Китайците ги купиха за 1 долар тогава. PSA, Dongfeng ги купи първия път на 90% (5% беше на фр.правителство). Изчакайте ВАГ, Мерцедес, Рено, Стелантис .
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3,да не би да мислиш,че в Китай се карат само и единствено електрички и няма коли с двг. Моля те слез в реалността.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 7,в Китай мрежата за зареждане на електричките е изградена и нямат проблеми,докато в западнала Гейропа няма изградена такава навсякъде.Отделно на това Китайците си ползват и без проблем бензиновите ДВГ и не ги интересуват европи далските глупости съчинени от *** зад бюра.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тавареш е загрижен за многомилионните си бонуси които ще получи когато излъже убедително. Всъщност схемата отдавна и показана от големите американски производители ГМ,Крайслер,Боинг. Елитната върхушка от разни висши мениджъри винаги твърди че всичкко е отлично,няма никакви проблеми,пускат се бодряшки лъжи и това се прави за да не паднат акциите и за да си приберат бонусите които не са никак лоши. Например 5 милиона месечно към основната заплата.Когато всичко рухне се изнасят милиардери.
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайците бавничко и търпеливо си развиват технологиите на батериите необезпокоявани и в момента са лидери в тези технологии и само някой ВЯРВАЩ може да мисли, че са откраднали тези технологии от някого, при положение че няма по-добри от китайците. Например само китайците развиват желязофосфорните батерии, защото се произвеждат от най-евтините и достъпни материали. Въпреки това вече постигат по-бързо зареждане, по-дълъг живот и пожаробезопасност от много по-скъпи аналози. Идва края на горенето!
  • #13
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Е нали точно за това ти говоря! Нали това ми е въпроса. Не искам аз да ви казвам какво да мислите. Задавам ви въпроси за да се замислите и сами да стигнете до истината. Да се отърсите от предразсъдъците и да не ВЯРВАТЕ на политиците които ви лъжат за да ви вземат гласа или на корпорациите които ви лъжат за да ви вземат парите. Сам казваш, че батериите са развиващи се технологии с бъдеще, които ще се наложат по пазарен принцип. Дали е добре да се заложи на тях политически или в умиращото ДВГ?
fallback
Последни