IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа Embleme – хибрид с водород от бъдещето

Автомобилът тежи едва 1750 килограма въпреки впечатляващите размери и технологии

Компанията Renault има за цел да постигне нулеви въглеродни емисии до 2040 г. в Европа и десетилетие по-късно в останалата част на света. Автомобили като тази нова концепция Emblème трябва да помогнат в това отношение. 


Reanault Embleme


Според проучвания на Renault - Capture с бензинов двигател отделя 49 тона CO2 през целия си жизнен цикъл. Това включва добива на материали и производството на компоненти, както и сглобяването, транспорта, употребата, поддръжката и рециклирането на превозни средства. Изцяло електрическият Megane E-Tech намалява наполовина това, произвеждайки 24 тона CO2. Като се използва същото изчисление от 200 000 км. Целта за французите е само пет тона CO2. Впечатляващо, нали?

Разбира се, има много аспекти, които са нужни за такава малка цифра. Едната е хибридното водородно задвижване. Emblème е със задно предаване, което се възползва от електрически мотор с мощност 215 к.с. В него няма редки материали.


Renault Embleme


Батерията е много лека - от 40 kWh, и има отделна водородна горивна клетка с резервоар от 2,8 kg, който увеличава общия пробег до около 350 км.
Корпусът в стил Shooting Brake, плоският под, аеродисковите колела и камерите за огледалата, които са интегрирани в калниците, също спомагат за намаляване на общия CO2. Те правят Emblème възможно най-ефективен. 

Коефициентът на съпротивление от 0,25 – отличен. Renault смята, че е премахнал „всеки излишен килограм“, за да намали теглото до 1750 кила. Не е зле като за дълга 4,8 м дълга кола с батерии и горивна клетка. Emblème засега остава демо автомобил и ще бъде показан на очакваното с непървение изложение в Париж по-късно този месец. Със сигурност не изглежда зле, нали?


Още снимки на модела - вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 часа )
    Е да де за 6-ти говорим
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До додолния ( преди 2 часа )
    Ако аз съм ттъп, той е по-ттъп, а за тебе кое остава? Най-ттъп?
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 4 часа )
    Малей егаси лъишкото изказвяне свръхтехнологична мембрана ти да не си свръхтъп
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Колко па да е евтино това производство, като съдържа ценни метали като платина и родий и свръхтехнологична мембрана, а животът и е около 3 пъти по-къс от на батерия?
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 7 часа )
    Производството на една водородна клетка е много по евтино от на батерията.Проблема с водорода е че 30% от енергията му отиеа за електролизата което е много.Другото е от метан но тогава пак се отделя цо2
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 13 часа )
    Това ли е новата опорна точка?
  • #3
    3 rate up comment 9 rate down comment
    електро мобилите ( преди 13 часа )
    с ограничен пробег са бъдещето защото като се изтощи батерията ще спрат и проследяваща програма ще ги проверява какво правят и за къде са тръгнали по това време на денонощието нещо като начало на филма матрицата ще те проследяват навсякъде
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 14 часа )
    Остави пробегът. Какъв е смисъла от водородната клетка въобще? Като искат да олекотят автомобила и да го направят по екологичен, просто трябва да махнат излишното - водородната система. Ако тази батерия с 40kWh се зарежда за 5 минути, водородът става безсмислен.
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Няма лошо, но пробег от само 350 км на водород. По-добре да е със 100 кг. по-тежък но да е с пробег от 750 км. Като прибавим и цената от двата вида задвижване и батерията, направо ще е best seller с този пробег.