fallback

ЕС одобри допълнителните мита върху китайските електромобили

Преговорите с Китай обаче продължават, обяви Европейската комисия

Европейската комисия съобщи днес, че страните членки на ЕС са одобрили предложението й за налагане на допълнителни мита от до 45% върху китайските електромобили, информират Ройтерс и ДПА.

Предложението е било подкрепено от достатъчен брой държави, подчертава ЕК. Десет страни членки са подкрепили налагането на митата, пет са били против (сред тях са най-голямата световна икономика и автомобилен производител №1 Германия, както и Швеция), а 12 са се въздържали.

Новите мита могат да влязат в сила от ноември, ако до тогава не се стигне до споразумение с Китай, посочват дипломати. Еврокомисията посочи, че ще продължи преговорите с Пекин, за да опита да постигне "алтернативно решение в унисон с правилата на Световната търговска организация, което и да отговори на установените от Комисията незаконни субсидии от страна на Пекин за китайските автомобилостроители".

Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе описа гласуването като "фатален сигнал за европейската автомобилна индустрия". Той посочи, че е необходимо бързо споразумение между Брюксел и Пекин, за да се предотврати търговски конфликт. От Volkswagen пък заявиха, че планираните допълнителни мита са "грешен подход".

Китайското външно министерство не отговори веднага на молбата на Ройтерс за коментар. От Stellantis обявиха подкрепа към свободната и честна конкуренция и добавиха, че секторът е под натиск от амбициозни планове за намаляване на въглеродните емисии и "китайската глобална търговска офанзива". Унгарският премиер Виктор Орбан пък каза, че ЕС се е насочил към "студена икономическа война" с Китай.

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В България над 20000 души са заети в производството на авточасти! Произвеждат се тапицерии, седалки, кабели, части за климатици и двигатели, микрочипове, гумени уплътнения, стъкла, ресори, електроника, филтри, алуминиеви профили, ремъци и т.н. И то не само за среден клас коли, но и за луксозните. Ако се оставят китайците да превземат пазара на Европа всички тези хора остават на улицата.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В България има развита голяма индустрия за производство на авточасти и и също се прави софтуер за автомобилите на европейските производители. Ако се оставят китайците да превземат пазара на европа, всичко това ще трябва да затвори. Ето затова България гласува за митата.
  • #5
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Разкошна демокрация е тук: 30-годишни бракувани дизели без филтри мятат кълба отрова, онкологиите са пълни и всеки си затваря очите.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ми нормално, те китайците на практика забраниха двг-тата. В Пекин ако си купиш кола с двг, трябва да участваш в лотария за регистрационен номер и ако имаш късмет ще можеш да я регистрираш, а след това имаш право да я караш само 1 ден в седмицата. Яко нали! Харесва ли ви китайския комунизъм?
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "което и да отговори на установените от Комисията незаконни субсидии от страна на Пекин за китайските автомобилостроители" Незаконни, но по кои закони? Защото в Китай тези субсидии са си напълно законни.
  • #2
    Fra ( преди 2 месеца )
    ЕС - на гол *** чифте пищови. Вече са само санкции, забрани, мита и акцизи. Европа е много изостанала технически, сега ще изостане и икономически.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ми ще си ги вкарвт хората на далаверка без мито бе мито е коше стана е коше стане?
fallback
Последни