Само преди няколко дни Peugeot обяви, че по време на автосалона в Париж по-късно този месец ще представи електрическа версия на крос-купе 408, а сега френската компания публикува снимки и информация за модела.
Първоначално Peugeot E-408 ще се предлага само с един предно разположен двигател, който развива 210 к.с. (157 kW) и 345 Нм максимален въртящ момент. Батерията има капацитет от 58,2 kWh, като трябва да осигури пробег до 453 км в цикъла WLTP .
Базирано на платформата E-EMP2 (Efficient Modular Platform), електрическото Peugeot 408 запазва размерите на версията с вътрешно горене - 4,69 метра дължина, 1,85 метра ширина, 1,49 метра височина и 2,79 метра междуосие. Дизайнът на автомобила също не е променян, като единствената разлика е в 19-цоловите джанти, на които са поставени гуми с по-ниско съпротивление. Благодарение на голямото междуосие, батерията е разположена в долната част на автомобила - между двата моста, без да се нарушава вътрешното пространство.
Интериорът на електрическата версия също не е променян, като там отново се залага на класическия Peugeot i-Cockpit, с i-превключвателите, разположени под 10-инчовия централен екран. Има още свързана навигация и карта TomTom, планиране на маршрути, гласов асистент, ChatGPT и свързаност с Apple CarPlay и Android Auto.
Капацитетът на багажника е 471 литра, същият като този на plug-in версиите, но с 65 литра по-малък в сравнение бензиновия и мекия хибрид. Ако облегалките на задните седалки се сгънат, общият капацитет достига 1545 литра.
За управление на задвижването са налични три различни режима на шофиране - Eco, Normal и Sport, при които максималната мощност, доставяна от системата, варира от 170 до 210 к.с. Има и три интензитета на регенерация при спиране, които могат да се избират чрез перата зад волана.
Що се отнася до зареждането, електрическото Peugeot 408 е оборудвано стандартно с трифазно зарядно устройство с мощност 11 kW, докато при постоянен ток приема до 120 kW. Пълненето на батерията от 20 до 80% отнема 30 минути.
Още снимка на електрическото крос-купе - вижте в галерията: