Четвъртото поколение на Mitsubishi Outlander излезе през 2021 г., но никога не беше представено официално в Европа. Японската компания реши да създаде специфична версия за нашите пазари, чието производство ще започне в края на 2024 г. в завода Okazaki.
Очаква се на нашия континент да се предлага от 2025 г. с пет години или 100 000 км гаранция. Премиерата на европейския вариант мина, но предстои тепърва да разберем конкретни цени и срокове за всяка страна, включително и България
В сравнение с предишното поколение, което беше доста успешно в Европа, новият Mitsubishi Outlander претърпя куп промени. Дизайнът е по-масивен и изваян: носът е най-характерната част, като фаровете са разположени на две нива (предните, разположени високо, подобряват разпознаването на автомобила, докато основните модули, разположени по-ниско, са оборудвани с до 12 отделни светодиоди). Има и хромирани елементи, визуално свързани с решетката. Последователните мигачи използват 21 светодиода. Задните светлини изразяват стабилност чрез Т-образната форма, като целта е да подчертаят ширината на автомобила.
Размерите на Mitsubishi Outlander са предостатъчни - с дължина от 471 см и междуосие от 270 см, а алуминиевите джанти се предлагат в 18 или 20 инча. Колата ще се предлага в 12 цвята (пет дву и седем едноцветни), всичките с новия трислоен метално сив нюанс.
Крачка напред японците правят и по отношение на интериора. Новият Mitsubishi Outlander има просторна кабина с различно покритие на таблото и меки панели на вратите. Таблото разполага с дисплей на мултимедийната система с 12,3" конзолен екран и конфигурируемо цифрово табло (също 12,3 инча).
Не липсват и физически бутони, като тези за регулиране на климатроника, режимите на шофиране (общо 7), както и превключване от едно към друго меню на мултимедийната система. Огледалото за обратно виждане е цифрово и без рамка. Сътрудничеството с производителя на аудио оборудване Yamaha е донесло системите Dynamic Sound Yamaha Premium и Dynamic Sound Yamaha Ultimate.
Благодарение на щедрия панорамен покрив, съставен от панел с дължина 928 мм и ширина 702 мм, няма как да ви липса светлина. Багажникът може да се похвали с вместимост от 495 литра, която достигат 1422 при сгънати задни седалки.
И може би най-чаканата част - Mitsubishi Outlander има Plug-in хибридно задвижван. Стартираме с 2,4-литров атмосферен 4-цилиндров двигател с работен обем 135 к.с., който през повечето време действа като генератор за захранване на два електрически мотора. Единият за предна ос със 115 к.с., а другият за задната със 135 к.с. Или общо 302 коня, което е достатъчно, нали?.
Батерията от 22,7 kWh е разположена под купето, която според компанията гарантира приблизително 86 км автономност. Всъдеходът се възползва и от термопомпена система, която намалява консумацията на енергия дори когато „климатът“ работи. Това вдига електрическия пробег.
Автомобилът разполага със система за задвижване на четирите колела S-AWC (Super All Wheel Control) плюс цели седем избираеми режима на шофиране за адаптиране към различни условия. Всичките гарантират добри офроуд преживявания. И да, ескорението от 0 до 100 км/ч е 7,9 секунди.