Световната премиера на новото поколение на кросоувъра Subaru Forester се състоя в САЩ миналата есен, въпреки че моделът навлезе на местния пазар едва през пролетта на 2024 г. Сега японският производител показа и версията за Европа.
Между другото, на Стария континент предишният Forester дори не е бестселърът на марката, като той заема трето място по продажби сред моделите на марката. Според статистиката на JATO Dynamics, от януари до август тази година в Европа са регистрирани 3217 автомобила (+1%). Лидер по продажби е офроуд комбито Outback (5515 единици, +31%), а второ място заема SUV XV/Crosstrek (3738 единици, -32%).
Новото поколение Forester запазва платформата SGP (Subaru Global Platform), но тя е модифицирана. Например устойчивостта на усукване на каросерията е увеличена с 10%, а опорите на окачването също са подсилени. Освен това кормилният механизъм е преконфигуриран и звукоизолацията е подобрена.
По отношение на дизайна новото европейско Subaru Forester копира американската версия. Външният вид на кросоувъра се доста традиционен, въпреки че има някои интересни детайли. По-специално главната оптика, слята с радиаторната решетка, се състои от два блока - дневни светлини и мигачи са разположени отгоре, а компактните фарове са под тях. И задните светлини са със сложна форма.
Дължината на новото поколение на „европейския“ Forester 4670 мм (+30 мм в сравнение с предшественика), ширината - 1830 мм (+15 мм), а височината - същите 1730 мм. Междуосието е същото като при предишния модел 2670 мм. Пътният просвет не е променян - 220 мм, като новият модел идва с 18- или 19-цолови джанти. Обемът на багажника е 508 литра, със сгънат втори ред седалки тази цифра ще се увеличи до 1731 литра.
Основният нов детайл в салона е вертикалният таблет на мултимедийната система (11,6 инча). Списъкът с оборудване включва също двузонов климатроник, безжично зареждане за смартфон, система за всеобхватно наблюдение, офроуд система X-Mode и комплекс EyeSight от ново поколение. Последното включва подобрен адаптивен круиз-контрол (електрониката сама ще спре автомобила, ако водачът не реагира на предупреждения), системи за автоматично спиране и поддържане на лентата.
В Щатите кросоувърът вече се предлага с безалтернативен 2.5 атмосферен двигател (183 к.с., 241 Нм), но в Европа, както и преди, японците отново залагат на „мек“ хибрид Forester e-Boxer. Задвижващият агрегат включва модернизиран атмосферен двигател 2.0 (136 к.с. и 182 Нм вместо 150 к.с. и 194 Нм в стария Forester) и V-вариатор Lineatronic, който има вграден електрически мотор с мощност 16,7 к.с. (електрическият двигател на предшественика е със същата мощност). Стандартният модел има задвижване на всички колела.
Европейските дилъри започват да приемат поръчки за новото поколение на Subaru Forester в края на годината. Цените все още не са обявени.
Още снимки на европейската версия на Forester - вижте в галерията: