IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шофьор е заплашен със затвор, защото не знае разликата между 4WD и AWD

Собственик на Subaru Crosstrek със сигурност ще плати сериозна глоба

В САЩ шофьор беше заплашен със затвор, защото не знае разликата между 4WD и AWD, съобщава автомобилното издание The Drive. Според информацията, Службата на националните паркове официално (National Park Service, NPS) е издала предупреждение, че нямате право да карате Subaru Crosstrek в националния парк Canyonlands.


Subaru Crosstrek


В изявлението се посочва, че пътищата са предназначени за превозни средства със задвижване на четирите колела (4WD), а нарушенията ще се наказват с глоба от 5000 долара или дори шест месеца затвор! Собственик на Subaru Crosstrek сметнал, че колата му има достатъчно възможности, тъй като е оборудвана със задвижване на всички колела (AWD).

Задвижването обаче не отговаря на изискванията на NPS. На официалния сайт на организацията се посочва, че автомобилът трябва да има колела с диаметър най-малко 15 цола, просветът трябва да е по-висок от 203 мм, а също така са необходими трансферна кутия и блокажи на диференциала.

Subaru Crosstrek със 17-инчови джанти и клиренс от 221 мм отговаря на първите два критерия, но не и на останалите два. И въпреки че собственикът успешно завършва маршрута през юни, властите са проверили номера на колата му на камерите и са се уверили, че превозното средство не отговаря на критериите. А на собственика е изпратено писмо с покана за изясняване на случая.

Работата е там, че при по-лоши метеорологични условия по-малко опитен водач може да закъса и да се окаже в опасност. В случая собственикът на Subaru Crosstrek признава, че не разбира разликата между системите 4WD и AWD, не е чел инструкциите на NPS и е бил подканен да разгледа проблема със специално писмо. И вероятно ще бъде наказан с глоба.

Производителите на автомобили в своите рекламни материали размиват границата между различните системи за задвижване на всички колела, така че погрешните схващания на обикновените шофьори са разбираеми.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс ( преди 2 месеца )
    Коментарите само потвърждават мнението ми, че повечето хора нямат никаква представа за системите 4х4 на отделните производители.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 2 месеца )
    Не че нещо но тук се коментира за превозното средство а не от кой производител е както се чете в коментарите,все някой *** ще се намери да коментира,нали Радев подписа,нямате думата даже Евгени Минчев подкрепя Президента за подписа
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо ( преди 2 месеца )
    Те американците,много знаят,за това ли 8 дневно пребиваване в космоса се превърна в 8 месечно по думите им ,само да не се молят на някой да им връща астронавтите,че МКС се закрива и ще има нова изградена но не МКС и познайте от кого!
  • #14
    0 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    явно шефовете са привърженици на Раша и изискванията допускат само лада нива
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При Toyota. Всички модели стандартно са оборудвани само с блокаж на централен диф. Задния блокаж е опция. А преден блокаж не се предлага. Може да се монтира допълнително. Същото е положението и при Jeep Wrangler. Единствено върховата версия Rubicon се предлага с блокажи на всички диференциали.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най добрата система за офроуд в стоков вариант е на Mercedes G Class 463. Там имаме независимо шаси, окачване със 2 цели моста и класическо 4WD, раздатка със бърз и бавен режим и 3 диференциала със ръчни твърди блокажи. Няма нужда от никакви електронни асистенти и компютри. Другата джипка която може да се поръча в същата конфигурация е Ineos Grenadier. Говорим сток. Без допълнителен тунинг.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Нещата са така ( преди 2 месеца )
    AWD - имате 3 диференциала и мощността се разпределя автоматично към всички колела или тези които е нужно според ситуацията и според това как е програмирана системата. 4WD - при класическия механичен вариант няма централен диф, и мощноста се предава към задните колела. При необходимост ръчно се включва и предния мост като при това положение не може да се кара по асфалт! Ако системата има и централен диф тогава може. 4WD често разполага и със твърди блокажи на централен и заден диф.
  • #10
    29 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    гледам и не вярвам на ушите си AWD 4WD 4х4 за да разбереш твоя автомобил каква система притежава трабва да си инженер в компанията има една мъдрост колкото по проходим е джипа толкова по далеч ходиш за трактор иначе няма ограничения за типа гума с която влизаш в националния парк може и с полусликове да караш
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    ...А при AWD четирите колела са винаги в движение, винаги.Шофьора може да разпределя % мощност между мостовете,както е при последните поколения на Субару WRX например, a колата разпределя между колелата в зависимост от преплъзване на колело и т.н. Статията е тотално сбъркана,защото глобата се налага за изисквания които не са задължително свързани с типа задвижване.Има куп SUV и комбита с 4WD които си включват предните колела когато те си решат и шофьора няма никакъв контрол над това!
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 5 и 6 - колега,положил си усилия да обясниш нещо,което обаче самия ти не разбираш.4WD или 4х4 е система която позволява задвижване на четирите колела но основно се движи само на предно или само на задно..AWD(дето японците нямали фантазия)е система на задвижване на четирите колела по всяко време,постоянно,винаги.При първата,шофьора или колата(на повечето нови новите модели само колата)разпределят мощност към втория чифт колела само при нужда..... next ..