fallback

Volvo все още иска Европа забрана на продажбите на автомобили с ДВГ

Шведите и други 49 компании подписаха декларация за запазването на целите пред ЕС

Volvo беше сред първите производители на стари автомобили, които обявиха постепенното отпадане на ДВГ от своята гама. Още в началото на 2021 г. компанията обеща да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това не стана, но шведите продължават да настояват за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.

Volvo и още 49 компании подписаха декларация, с която призоваващи Европейския съюз да не променя целта, съобщава агенция Bloomberg, която разполага с документа. Според главния изпълнителен директор Джим Роуън, най-ефективната мярка, която автомобилната индустрия може да предприеме, за да намали емисиите на континента, е да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, категоричен е шефът на шведската компания..

Volvo не е единственият производител на автомобили в тази споделена декларация, тъй като Rivian също иска ЕС да се придържа към плана си за премахване на колите на газ и дизел до средата на следващото десетилетие. Bloomberg посочва, че други автомобилни производители са отказали да подпишат декларацията, но големи имена извън автомобилния бизнес са го направили, включително Uber и Ikea. Tesla не се споменава в доклада, въпреки че точно като Rivian продава само електромобили.

Трябва да се уточни, че забраната е формулирана като „спиране на продажбите на нови автомобили, които генерират вредни емисии“, тоест ДВГ не са забранени сами по себе си. Така на теория се оставя вратичка за нови превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво или дори водород. Германия поиска това изключение и ЕК се ангажира да разработи правен път за автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с въглеродно неутрални горива, които да останат след 2034 г.

fallback
  • #13
    Ето психото ( преди 1 месец )
    В действие. Шваба, Колко пъти ще се опитваш да тиражираш тази лъжа, че при едно и също тегло електромобилите отделят повече замърсявания от автомобил с ДВГ? А както е тръгнало до края на десетилетието, много преди забраната на ДВГ, електромобилите ще са по-леки от ДВГ. Дори да не са по-леки, е абсурдна идеята ти че за две ходения до морето се отделя 10 кг гуми във вид на фини прахови частици. Но дори така, пак не са по-отровни от газовете които излизат от ауспуха.
  • #12
    До РУК ( преди 1 месец )
    "По същата логика всички които искат да си правят ДВГ могат да ревнат,че са им нарушили предвидимостта на разходите с тези забрани." Искаш да кажеш че от 2012 година досега Tesla успя да постигне абсолютно всичко от нулата, но същите тези години не стигнаха на 100-годишните автомобилни компании да ПРЕДВИДЯТ какво ще се случи? Кой им е виновен че са направили ГРЕШНИ ПРЕДВИЖДАНИЯ, че ще могат отново и отново да манипулират политиците че това са нереалистични цели? Други ще ги постигнат. Жалко!
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече и аз искам Европа да забрани колите с ДВГ. При тия цени на колите, германците да ходят да ровят по кофите.
  • #10
    Бинго ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 1 час )Ей сега ще се появи тротинетката и ще ВИ обяви за функционално неграмотни психопати." Разбира се че ще дойда да обясни на всичките ти шизофренични психопатични самоличности и никове, че вярваш в дядо Коледа и се опитваш да убедиш и останалите че Снежанка ти е жена и Грета тунберг пише в коментарите.
  • #9
    Ганчовец ( преди 1 месец )
    и кой е собственик на Волво? Кой има интерес да се мине на самовари? кой произвежда батериите? със сигурност не е ЕС. китайците си лобират техните интереси през "европейската" марка Волво. Може да е шведска ама политиката е източна
  • #8
    РУК ( преди 1 месец )
    до 7 - като са искали предвидимост,да са били реагирали когато политиците започнаха да влизат яко с бутонките в бизнес отношенията и пазарните принципи в автоиндустрията!Когато разчиташ на политически решения да ти водят бизнеса,е логично,че при смяна на политици,ще се сменя и посока.По същата логика всички които искат да си правят ДВГ могат да ревнат,че са им нарушили предвидимостта на разходите с тези забрани.Предвидимост има на пазар воден от пазарни закони и принципи.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    няма продажби защото балъците се усетиха че на волво само емблемата е европейска който му трябва китайско в сладко кисел сос има друг много по изгоден и качествен избор
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    В статията не е описана една от основните причини за включване в декларацията. Волво искат предвидимост на разходите. А няма как да има такава от ЕС променят плана под натиск от други производители. В крайна сметка трябва да се знае кога точно ще има забрана. И ДВГ замърсяват много повече независимо дали го признавате или не.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей сега ще се появи тротинетката и ще ВИ обяви за функционално неграмотни психопати.
  • #4
    Грета Тунберг ( преди 1 месец )
    На моят алфа чекист електрика митбъстъра не му действа.
fallback
Последни