fallback

Volvo все още иска Европа забрана на продажбите на автомобили с ДВГ

Шведите и други 49 компании подписаха декларация за запазването на целите пред ЕС

Volvo беше сред първите производители на стари автомобили, които обявиха постепенното отпадане на ДВГ от своята гама. Още в началото на 2021 г. компанията обеща да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това не стана, но шведите продължават да настояват за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.

Volvo и още 49 компании подписаха декларация, с която призоваващи Европейския съюз да не променя целта, съобщава агенция Bloomberg, която разполага с документа. Според главния изпълнителен директор Джим Роуън, най-ефективната мярка, която автомобилната индустрия може да предприеме, за да намали емисиите на континента, е да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, категоричен е шефът на шведската компания..

Volvo не е единственият производител на автомобили в тази споделена декларация, тъй като Rivian също иска ЕС да се придържа към плана си за премахване на колите на газ и дизел до средата на следващото десетилетие. Bloomberg посочва, че други автомобилни производители са отказали да подпишат декларацията, но големи имена извън автомобилния бизнес са го направили, включително Uber и Ikea. Tesla не се споменава в доклада, въпреки че точно като Rivian продава само електромобили.

Трябва да се уточни, че забраната е формулирана като „спиране на продажбите на нови автомобили, които генерират вредни емисии“, тоест ДВГ не са забранени сами по себе си. Така на теория се оставя вратичка за нови превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво или дори водород. Германия поиска това изключение и ЕК се ангажира да разработи правен път за автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с въглеродно неутрални горива, които да останат след 2034 г.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    До РУК. За ДВГ производителите имаше предвидимост. ЕС им даде достатъчно време да разработят добри електрически продукти, но те предпочетоха да не правят големи вложения и да гонят краткосрочни печалби с наличните технологии. А когато разбраха, че са твърде назад с ел технологиите започнаха да мрънкат за отлагане на забраната. А ти въобще осъзнаваш ли, че има сериозен проблем с качеството на въздуха или не? Защото само свободен пазар ти е в главата все едно дишаме чист планински въздух.
  • #22
    до 20 ( преди 1 месец )
    Въпрос с повишена трудност: На какво се дължи този скок? А) На силното желание на потребителя да кара ибриди и любовта му към тях; Б) На факта, че поради неспособността си да покрива имисиите Тойотка остави цели моделни линии само на ибрид?
  • #21
    До 18 ( преди 1 месец )
    Абе Тойота може да са се оплаквали и да си се оплакват колкото си искат, но никога не са искали забрана на технологии и ограничаване правата на хората да ползват личната си собственост, за която плащат и данъци! Както шведските китайци и още 80 тарикати които искат тези ограничения единствено защото са в интерес на техния бизнес!
  • #20
    До 16-17 ( преди 1 месец )
    Бих погледна скока в продажбите на хибриди последната година, преди да напиша толкова много глупости и то в няколко коментара!
  • #19
    РУК ( преди 1 месец )
    До 12 - Това което исках да кажа,го казах!Ти казваш,че тесла са постигнали абсолютно всичко от нулата.... ще обясниш ли какво е "абсолютно всичко"? Къде говоря за тесла изобщо?Без политически намеси и хибридните и 100% el. технологии щяха да са по-напред!Без вярата в силата на полит. намеси "100 годишнит" щяха да са много по-напред също!Мъск също вярва в полит. намеси това вече му носи щети!Аз говоря единствено за правотата на свободния пазар и пазарните закони!Ти какво чуваш,си е твой проблем
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спокойно може да се каже, че Тойотка е най-оплакващата се автомобилна компанийка в света за всички времена.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Скъса се да се оплаква, че никой не му подкрепя Бъдещето, въпреки, че за водорода важаха абсолютно същите субсидии, а в много случаи и по-високи. Същевременно не се напъна да построи дори една водородна станция. В Европа се оплакваше, че трябвало да има същите субсидии за измамните му ибриди, които горят 7/100 на магистрала, като за електромобили.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    На всяка възможна конференция чичовото Тойодка-сан се скъсваше да се оплаква как имал ибриди, но никой не искал да си играе с тях. Дори ги даде безплатно на който производител ги пожелае, но никой дори не ги погледна, та сега Тойотка преминава на ибридна технология от BYD. Плачеше като бебе, че китайците били шовинисти и мразели японското, а си затваряше очите за факта, че 40% от китайския пазар вече е електромобили, каквото той не предлага.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коя Тойота не се оплаква? Тази, която е номер 1 производител по бройки се скъса да се оплаква, при това съвсем ясно измерено в доларес. Стотици милиони, вероятно вече над милиард изхарчиха за лобиране с цел да СПРАТ електромобилите. И то не само да спрат субсидирането им, а дори обратното - да се забранят или да се направят със законови мерки по-скъпи. Толкова много се оплакваха, че оплакването им стигна до подрастващите, сред които разпространяваха листовки с лъжи.
  • #14
    Лудория ( преди 1 месец )
    Значи, ако политиците дрънкат за електромобили, имало предвидимост, ама ако искат ДВГ нямало предвидимост за Волво. Има, просто Волво са взели грешното решение и са минали на батерии. Това някой да вярва на политици за мен граничи да вярваш в детските приказки и Дядо Коледа. Просто Волво си го вкараха нейде, рискувайки на една карта при цяло тесте карти. Я вижте кой не се оплаква - Хюндай, Тойота, БМВ...
fallback
Последни