fallback

Stellantis призна, че има твърде много непродадени коли

Концернът иска да намали инвентара, като предлага отстъпки за по-стари автомобили на основен пазар

Продажбите на Stellantis в САЩ са спаднали с цели 16% през първата половина на годината. Американски марки записват сериозно отстъпление, след като Jeep падна с 9%, а Ram се срина с 26%. Chrysler претърпя спад от 8%, а Dodge е надолу с 16%. И тъй като търсенето е слабо, а запасите от автомобили увеличават, така че Stellantis предприема няколко мерки, за да се опита да нормализира положението.

В концерна решиха да ограничат нивата на натрупаните на склад автомобила в САЩ до 330 000 превозни средства до средата на 2025 г. Сега тази цел е променена и трябва да бъде постигната до края на годината. А единственият начин това да стане е с предлагането на по-големи отстъпки за автомобили от 2024 г., както и за по-стари коли.

Оказва се, че Stellantis има голям брой превозни средства, които стоят на партиди на дилърите от поне две години. Сега в концерна искат да доставят на търговците си с 200 000 коли по-малко спрямо първата половина на 2023 г. Това на практика удвоява броя на превозните средства в сравнение с предишната оценка, направена от Stellantis.

Кой е виновен за получилата се? Четвъртият по големина производител на автомобили в света посочва „влошаване на фона на световната индустрия", като същевременно признава, че е изправен пред нарастващата китайска конкуренция.

Според анализ на CarEdge, Alfa Romeo Giulia е най-бавно продаваният автомобил в САЩ, като се е задържала на склад 617 дни. Stelvio е на трето място с 456 дни, следван от Fiat 500e с 454 дни. Спреният вече Jeep Renegade е осми с доставки за 332 дни, докато Grand Wagoneer L е девети с достатъчно коли за 327 дни. Dodge Hornet е на десето място с доставка за 323 дни.

Stellantis актуализира своята перспектива за 2024 г. от двуцифрен коригиран марж на оперативния доход до някъде между 5,5% и 7%. Приблизително 2/3 от спада е причинен от „коригиращи действия в Северна Америка". Първоначално прогнозиран като положителен, индустриалният паричен поток сега се оценява на -5 до -10 милиарда евро.

Нещата са толкова зле, че Националният дилърски съвет на Stellantis на САЩ изпрати отворено писмо до Карлос Тавареш, обвинявайки го в предстояща „катастрофа“. Освен това големия шеф е обвиняван за „бързата деградация“ на Jeep, Ram, Dodge и Chrysler. Договорът на изпълнителния директор изтича през януари 2026 г., но председателят на Stellantis Джон Елкан наскоро каза, че вече е започнало търсене на заместник на Тавареш.

fallback
  • #3
    до 1 ( преди 1 месец )
    Не съм сигурен че само големите шефове за виновни. В момента и във ВАГ ситуацията е подобна - средно оборудвана Октавия ти започва от 55к лв докато А3 ти е 60к лв. Като си играх с конфигураторите преди известно време Пасат с минимума който искам ми излезе почти 80к. В същото време БМВ 318 с някоя и друга глезотия ми отиде на 85. А идва с 2.0 двигател вместо 1.5 и с хидротрансформатор вместо робот. И някак ако не искаш идеално базово си заслужава да отидеш на луксозно.
  • #2
    Факт ( преди 1 месец )
    Няма как да махнеш.от Рам Джиич.и Мазерати ве 8 двигателите и да чакаш.продажби
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карлос Тавареш 40 милиона е виновен, че вдигна цените на посредствените си марки до небето, с обяснението че са станали премиум, и може да печели повече от по-малко продадени коли. И сега е време да се плати сметката на цялата тази каша, която забърка ама като гледам ще я сърба някой друг май. Лука ДеМео се опитва да прави същото в Рено и резултатите почват да стават все по-видими и там, та ми изглежда като подходящ заместник на Тавареш.
fallback
Последни