fallback

Stellantis призна, че има твърде много непродадени коли

Концернът иска да намали инвентара, като предлага отстъпки за по-стари автомобили на основен пазар

Продажбите на Stellantis в САЩ са спаднали с цели 16% през първата половина на годината. Американски марки записват сериозно отстъпление, след като Jeep падна с 9%, а Ram се срина с 26%. Chrysler претърпя спад от 8%, а Dodge е надолу с 16%. И тъй като търсенето е слабо, а запасите от автомобили увеличават, така че Stellantis предприема няколко мерки, за да се опита да нормализира положението.

В концерна решиха да ограничат нивата на натрупаните на склад автомобила в САЩ до 330 000 превозни средства до средата на 2025 г. Сега тази цел е променена и трябва да бъде постигната до края на годината. А единственият начин това да стане е с предлагането на по-големи отстъпки за автомобили от 2024 г., както и за по-стари коли.

Оказва се, че Stellantis има голям брой превозни средства, които стоят на партиди на дилърите от поне две години. Сега в концерна искат да доставят на търговците си с 200 000 коли по-малко спрямо първата половина на 2023 г. Това на практика удвоява броя на превозните средства в сравнение с предишната оценка, направена от Stellantis.

Кой е виновен за получилата се? Четвъртият по големина производител на автомобили в света посочва „влошаване на фона на световната индустрия", като същевременно признава, че е изправен пред нарастващата китайска конкуренция.

Според анализ на CarEdge, Alfa Romeo Giulia е най-бавно продаваният автомобил в САЩ, като се е задържала на склад 617 дни. Stelvio е на трето място с 456 дни, следван от Fiat 500e с 454 дни. Спреният вече Jeep Renegade е осми с доставки за 332 дни, докато Grand Wagoneer L е девети с достатъчно коли за 327 дни. Dodge Hornet е на десето място с доставка за 323 дни.

Stellantis актуализира своята перспектива за 2024 г. от двуцифрен коригиран марж на оперативния доход до някъде между 5,5% и 7%. Приблизително 2/3 от спада е причинен от „коригиращи действия в Северна Америка". Първоначално прогнозиран като положителен, индустриалният паричен поток сега се оценява на -5 до -10 милиарда евро.

Нещата са толкова зле, че Националният дилърски съвет на Stellantis на САЩ изпрати отворено писмо до Карлос Тавареш, обвинявайки го в предстояща „катастрофа“. Освен това големия шеф е обвиняван за „бързата деградация“ на Jeep, Ram, Dodge и Chrysler. Договорът на изпълнителния директор изтича през януари 2026 г., но председателят на Stellantis Джон Елкан наскоро каза, че вече е започнало търсене на заместник на Тавареш.

fallback
  • #13
    ГАД ( преди 2 седмици )
    За 20 000лв веднага ще ви отърва от една Alfa Giulia :D Красавицата ми тя !
  • #12
    До #11 ( преди 1 месец )
    Като цяло обединенията са брак по сметка с цел оцеляване. До там се стига с щракане на пръсти, безумни милионни бонусчета за Коледа и други недалновидни решения. Решенията да правят от бедстващи марки "премиум" е точно такова. 1 нямат достатъчно имидж за продажби на безумно скъпи коли, 2 компактният и среден клас от който се отказват са най-масовите коли, а за хечбек коли винаги ще има търсене в ЕUИ кой тръгва да продава скъп седан в щатите?! Там от 6-7г.че и повече само SUVта се купуват.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемите сега ( най-вече при Фиат, Алфа, Ланчия) са в резултат и на грешки от преди около тридесет години. Не може да произвеждаш рали легенди и да не използваш натрупаната слава в цивилните автомобили. След Ланчия Делта 1 нищо съществено и разнообразна гама. Другите производители обаче не спят... Няма продажби- няма приходи, няма нови модели, а заплатите на големите шефове са огромни. Логичен завършек на една недалновидна политика.
  • #10
    21М ( преди 1 месец )
    На EU брандовете очаквам следващият път китайският "плод-зеленчук да им обърка сметкитев продажбите на коли.
  • #9
    21М ( преди 1 месец )
    Все на няколко години всичко, всичко де що е бизнес върви в един глас към банкрут срив и глобална криза, Само сметките им по островите на тия шефчета и корпоративни плъхове растат по нули отзад. И все на 9/10 - 12г айдеее финансов Майдан и пак банкрути инфлация и криза. После им вярвай на обясненията, той сценария е един и същ. Китайците този път им объркаха сметките, те на EU брандовете всичко им бърка сметките, следващият път очаквам продажбите им да са объркани от отдел плод-зеленчук.
  • #8
    серия от грешки ( преди 1 месец )
    откакто обединиха Jeep/Chrysler/Dodge с пежо и ситроен нещата за много от участващите там се влошиха
  • #7
    До 6 ( преди 1 месец )
    Заради разни екстри за безопасност и екология. Преди особено в случая с ВАГ Ауди получаваше всичко най-най най а Шкода поне едно поколение назад и откъм двигатели и откъм електроника. Сега всичко трябва да е най-модерно дори в Дачия. За това цените на евтините коли скочиха и се доближиха до тези на премиумите. И съвсем естествено много шефове решиха да си направят марките премиум след като така и така струват толкова.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    3ти, а кой? Капитана е отгиворен за кораба. Нали затова взимат големите пари.те взимат страт решения.ако са ги повели да си сменят екипа. В крайна сметка нали и затова прибират едни милиони.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблема на ФВ е различен от този на Стелантис. ВАГ имат най-високите разходи за заплати в индустрията и масовите им коли са непродаваеми с печалба. Това което ги спасяваше до момента беше продажбите в Китай (1/2 ат общите).
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    тия не се усетиха как китайците им прецакаха бизнеса и им го взеха
fallback
Последни