fallback

Шведи посочиха най-бързо ръждясващите коли

Вижте Топ 10 на моделите, особено податливи на корозия

Ръждата е не само естетически проблем, но и сериозна заплаха за безопасността на автомобила. Корозията на компоненти на каросерията като заварки, странични елементи и греди може значително да намали здравината на конструкцията и защитата на пътниците при катастрофа.

Въпросът кои автомобили са най-податливи на корозия е актуален повече от 30 години. Шведското списание Vi Bilagare обръща специално внимание на това, тъй като в студената Скандинавия антикорозионната защита на автомобилите е от ключово значение. От 1989 г. списанието си сътрудничи с компанията Rostskyddsmetoder, която е специализирана в изследването на технологиите за защита от ръжда. Това партньорство доведе до създаването на класация, направена след тестове на повече от 500 модела.

Автомобилите, които са включени в изпитанията на Vi Bilagare, се предават на специалисти от Rostskyddsmetoder. Те проверяват качеството на антикорозионната защита, като с помощта на ендоскопи изследват скрити участъци, повреди по боята и състоянието на каросерийните панели, уплътнителите, дренажните системи и конструктивните елементи.

Според експертите средната оценка за антикорозионна защита на автомобили е 3,1 точки от 5 възможни. Марки като Volvo, Kia, Hyundai, Alfa Romeo, Peugeot и Opel показаха резултати под средните (2,6-3,0 точки). С резултат от 2,3 точки Mazda също не може да се похвали с висококачествена защита от ръжда, докато колите на Porsche, Jaguar и Nio получават високи оценки - от 4,5 до 5 точки.

При по-старите автомобили ситуацията е още по-зле. Например Alfa Romeo 159 от 2006 г. получава само 1 точка, а модели като Honda Accord (2002-2006) и Toyota Prius (2009) взимат 2 точки. Сред автомобилите с ниска степен на защита са още модели на Citroen, Fiat, Subaru, Suzuki и Nissan.

Топ 10 на моделите с най-ниска антикорозионна защита

Alfa Romeo 159 (2006) - 1 точка

Citroen C3 (2002-2003) - 2 точки

Fiat 500L (2013) - 2 точки

Jeep Cherokee (2012-2015) - 1 точка

Peugeot 1007 (2005) - 1 точка

Fiat Doblo (2003) - 1 точка

Peugeot 4007 (2008) - 1 точка

Toyota Aygo (2005-2013) - 1 точка

Subaru Legacy (2003-2004) - 1 точка

Mitsubishi Space Star (2012-2013) - 2 точки

Експертите на Rostskyddsmetoder отбелязват, че японските производители на автомобили използват главно химически покрития на етапа на боядисване, докато европейските компании предпочитат запълване на скрити кухини с восък и поцинковане, което осигурява по-добра защита от корозия. Ето защо на собствениците на автомобили от марки като Honda, Mazda, Toyota, Subaru и Suzuki се препоръчва да извършат допълнителна антикорозионна обработка веднага след покупката.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 минута )
    Мийте ги тези коли, особено зимата а тези с електромобилите дето не им правят никакви инспекции точно те ще реват най-много от солта.
  • #13
    Грета Тунберг ( преди 8 минути )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #12
    анонимен ( преди 49 минути )
    Бъдете алфа мъжки на всяка възраст! Уникално нещо, което ще ви помогне да задоволите всяко момиче, вижте какво може:--- https://come.ac/manx
  • #11
    Ауди ( преди 1 час )
    Само а2и а8 алумин и нямате проблеми
  • #10
    до 1 ( преди 1 час )
    Хубави фантазии, но само фантазии. Япония използва и натриев хлорид, и калциев хлорид за обработка на пътищата. И съответно имат абсолютно същите проблеми: в планинските и крайбрежните райони колите им ръждясват както навсякъде.
  • #9
    MythBuster=idiot ( преди 1 час )
    Подът на Теслата като изгние и батериите падат на земята.
  • #8
    анонимен ( преди 1 час )
    Иванчо #3 и Алексчо #4, карам Опел-и от 22 години и не съм намерил ръжда по нито една от колите си; никъде. Пък вие продължавайте да се мислите за много интересни, като пишете по форумите стари градски легенди от кръчмарски сбирки вместо да се посведомите малко по-сериозно...
  • #7
    до 1 ( преди 2 часа )
    Само се опитваш да оправдаваш престъпно евтините и изостанали антикорозионни практики на японските производители, които не престават вече десетилетия. Европейските издържат по 30 г. и със сол по улиците, а японските си ръждясват дори в Гърция и Италия, където нито има зима, нито сол. А както виждаш от изследването, китайските и корейците също са доста по-добре от японците.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    има лесно гласувате за гърбавите и хващайте снежинките във въздуха може и дъждовните капки а праха от гумите по пътищата го издухвайте
  • #5
    abc ( преди 3 часа )
    Пепи, казва се "ръждясващи автомобили", а не "ръждавеещи коли"....
fallback
Последни