fallback

Шведи посочиха най-бързо ръждясващите коли

Вижте Топ 10 на моделите, особено податливи на корозия

Ръждата е не само естетически проблем, но и сериозна заплаха за безопасността на автомобила. Корозията на компоненти на каросерията като заварки, странични елементи и греди може значително да намали здравината на конструкцията и защитата на пътниците при катастрофа.

Въпросът кои автомобили са най-податливи на корозия е актуален повече от 30 години. Шведското списание Vi Bilagare обръща специално внимание на това, тъй като в студената Скандинавия антикорозионната защита на автомобилите е от ключово значение. От 1989 г. списанието си сътрудничи с компанията Rostskyddsmetoder, която е специализирана в изследването на технологиите за защита от ръжда. Това партньорство доведе до създаването на класация, направена след тестове на повече от 500 модела.

Автомобилите, които са включени в изпитанията на Vi Bilagare, се предават на специалисти от Rostskyddsmetoder. Те проверяват качеството на антикорозионната защита, като с помощта на ендоскопи изследват скрити участъци, повреди по боята и състоянието на каросерийните панели, уплътнителите, дренажните системи и конструктивните елементи.

Според експертите средната оценка за антикорозионна защита на автомобили е 3,1 точки от 5 възможни. Марки като Volvo, Kia, Hyundai, Alfa Romeo, Peugeot и Opel показаха резултати под средните (2,6-3,0 точки). С резултат от 2,3 точки Mazda също не може да се похвали с висококачествена защита от ръжда, докато колите на Porsche, Jaguar и Nio получават високи оценки - от 4,5 до 5 точки.

При по-старите автомобили ситуацията е още по-зле. Например Alfa Romeo 159 от 2006 г. получава само 1 точка, а модели като Honda Accord (2002-2006) и Toyota Prius (2009) взимат 2 точки. Сред автомобилите с ниска степен на защита са още модели на Citroen, Fiat, Subaru, Suzuki и Nissan.

Топ 10 на моделите с най-ниска антикорозионна защита

Alfa Romeo 159 (2006) - 1 точка

Citroen C3 (2002-2003) - 2 точки

Fiat 500L (2013) - 2 точки

Jeep Cherokee (2012-2015) - 1 точка

Peugeot 1007 (2005) - 1 точка

Fiat Doblo (2003) - 1 точка

Peugeot 4007 (2008) - 1 точка

Toyota Aygo (2005-2013) - 1 точка

Subaru Legacy (2003-2004) - 1 точка

Mitsubishi Space Star (2012-2013) - 2 точки

Експертите на Rostskyddsmetoder отбелязват, че японските производители на автомобили използват главно химически покрития на етапа на боядисване, докато европейските компании предпочитат запълване на скрити кухини с восък и поцинковане, което осигурява по-добра защита от корозия. Ето защо на собствениците на автомобили от марки като Honda, Mazda, Toyota, Subaru и Suzuki се препоръчва да извършат допълнителна антикорозионна обработка веднага след покупката.

fallback
  • #19
    ВАЖЕН ПРОПУСК ( преди 2 месеца )
    тесла триъгълния кашон ръждясва още в завода докато чака продажбата , защо не го казвате това ?
  • #18
    Хахахаха ( преди 2 месеца )
    Само ще ви кажа, че много скачате в България, че не се почиствали пътищата от снега. Но ако ги почистват, така както ги почистват по Скандинавия, ще ревете на пътното да ви плащат колите след първата зима, защото от 30 годишната ви кола, след зимата ви е останала купчина ръжда!
  • #17
    Хахахаха ( преди 2 месеца )
    До 13! Пичага, ти мил ли си кола зимата, на минус 15, да знаеш какво става?
  • #16
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тесла Кибергрозника е ръждива още на паркинга на завода.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 14: Ей, ***! "Tesla се сблъска с нов проблем ръжда" От корозията най-често страдат броните и двигателния отсек Петър Захариев 30.12.2021 13:38
  • #14
    до останалите ( преди 2 месеца )
    Освен Model S има още само ЕДНА неръждаема кола на пазара - BMW i3: 100% карбон-композит. Останалото са приказки под шипковия храст
  • #13
    до 14 ( преди 2 месеца )
    11 годишна S-ка (не, не Мерцедес, Tesla S) на 300 хил. - 100% алуминий, многопластова боя, подът е равен, долу са само кори и неръждаем корпус на батерия. Къде е ръждата, къде е солта? Реват най-много невежите и тея дето нищо не знаят, а само приказват.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мийте ги тези коли, особено зимата а тези с електромобилите дето не им правят никакви инспекции точно те ще реват най-много от солта.
  • #11
    Грета Тунберг ( преди 2 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #10
    Ауди ( преди 2 месеца )
    Само а2и а8 алумин и нямате проблеми
fallback
Последни