Бруно Сако, един от най-популярните италиански автомобилни дизайнери на всички времена, чието име е неразривно свързано с Mercedes, почина на 90-годишна възраст (той щеше да навърши 91 през ноември).
Роден в Удине през 1933 г., той се присъединява към германската марка през 1958 г., след като преди това трупа опит в Ghia и Pininfarina. Сако остава в Щутгарт до 1999 г., годината на пенсионирането си, след като от 1975 г. е ръководител на дизайна на Mercedes, давайки живот на някои от най-емблематичните модели на компанията.
Сред първите произведения на италианеца може би най-важното е Mercedes SL „Pagoda“ 113 от началото на 60-те години, следван от Mercedes 600, по това време флагманът на марката. Тези модели Сако създава под ръководството на Фридрих Гайер, чието място заема през 1975 г.
Историята на Бруно Сако, легендата на Mercedes (ВИДЕО):
Невъзможно е да се назоват всички модели, проектирани за 24-годишната кариера на легендарния дизайнер. И все пак не може да не споменем Mercedes G-Class - емблематичният офроуд автомобил, роден през 1979 г., способен да преминава през годините, докато запазвайки стила си практически непокътнат.
Най-големият принос на Сако обаче не е в отделните модели, а във философията. Тъкмо той прокарва идеята за „вертикалното сходство" - концепцията, че всяко следващо поколение на Mercedes трябва да показва ясно връзката с предишното. „Един Mercedes винаги трябва да изглежда като Mercedes", казва италианецът, който ще остане в историята като един от най-великите дизайнери на всички времена.
12 от най-паметните дизайни на Бруно Сако (ГАЛЕРИЯ):
Легендарният R107, проектиран от Фридрих Гайгер, остана в арсенала на Mercedes цели 18 години (рекорд за марката, ако не броим първия G-Class). Когато най-после дойде време да бъде заменен, Сако и Йохан Томфорде създадоха това - R129, продаван като SL-Class. Той също остана на пазара достатъчно дълго - от 1989 до 2003. И за малко не спечели титлата Кола на годината в Европа, изпреварен на косъм от Citroen XM в конкурса, в който премиум производителите обикновено са пренебрегвани.