fallback

Denza Z9 GT предизвиква два модела на Porsche в Европа

Китайската спортна кола ще се предлага с електрическо и с хибридно задвижване

Мощните електрически комбита са рядкост, така че пристигането на чисто нов модел, чийто три електрически мотора произвеждат близо 1000 конски сили, определено предизвиква интерес.

Компанията Denza, собственост на китайския производител BYD, разкри своя Z9 GT, който е гласен за конкурент на Porsche Taycan Sport Turismo. Спортният модел ще се предлага както с чисто електрическо, така и с plug-in хибридно задвижване, така че ще може да съперничи и на Porsche Panamera Sport Turismo.

Чисто електрическата версия на Z9 GT има три електрически мотора (по един за всяко задно колело и един за предния мост), които заедно произвеждат 952 к.с. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,4 секунди, което означава, че не е толкова бърз, колкото най-мощните варианти на Taycan. Това е горе-долу наравно с комби версията с по-ниска мощност на BMW i5 M60,.

Plug-in хибридният вариант разчита на 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който е съчетан и с три електрически мотора. Той има малко по-висока мощност в сравнение с EV, но окончателното число все още не е публикувано. Вероятно надхвърля 1000 конски сили, въпреки че вариантът PHEV е с две десети по-бавен при спринта до 100 км/ч с време от 3,6 секунди.

Благодарение на своята батерия от 38,5 кВт/ч, Z9 GT PHEV има електрически пробег от 200 км и комбиниран пробег от 1100 км. Z9 GT EV разполага к много по-голяма батерия от 100,1 кВт/ч, която му позволява да измине до 638 км с едно зареждане. Всички тези данни се основават на оптимистичния китайски тестов цикъл, чиито оценки обикновено са над 30% по-високи от европейските и американски измервания.

Z9 GT е малко по-голям от комбито Taycan и Panamera, така че има по-просторен интериор от всеки от тях. Отстрани изглежда, че формата на каросерията му е по средата между комби и фастбек, като можете да видите колко дълго е междуосието му.

Освен това има камери вместо странични огледала за обратно виждане, които показват емисиите си на два допълнителни по-малки екрана, разположени в краищата на арматурното табло. Има и масивен централен екран, ограден от по-малки дисплеи пред водача и пътника.

В Китай Z9 GT струва между 47 500 и 59 000 долара в зависимост от варианта и опциите, което го прави по-евтин в сравнение с конкурентите му от Porsche. Denza планира да донесе този автомобил в Европа, където цената му ще бъде значително по-висока отчасти и заради митата за китайски автомобили, но все пак трябва да е на конкурентна цена, за да привлече купувачи.

Denza наистина има връзка с Европа, като стартира през 2010 г. като съвместно предприятие между китайските BYD и Mercedes. Германският автомобилен производител намали дела си до 10% през 2021 г., а BYD придоби останалите акции на Mercedes по-рано този месец, поемайки пълен контрол над бившето съвместно предприятие с планове да го превърне в марка за луксозни автомобили, предлагани в цял свят.

fallback
  • #6
    До 3 ( преди 1 месец )
    Не че нещо съм против новите технологии, но можеш ли да разсяш защо ти е кола да подскача и нещо което се напиня да е конглокент на Порше да се движи на 3 гуми? Китайсите са царе да предлагат много неща от които никой няма нужда. При колите им е все по видно!
  • #5
    Инфо ( преди 1 месец )
    Колата наистина е върха на технологиите, който му е интересно https://youtu.be/2q0-z1h8xY4 , демонстрация на възможностите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Изглежда много добре.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    не че нещо съм расист спрямо немските арийски дървени каски но белите свръхчовеци кога ще се научат да скачат или да се движат на три гуми https://youtu.be/EydOYoK0Wkk
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    не че нещо, но това не е реален конглокент на Тайкан.
  • #1
    VAYK ( преди 1 месец )
    Denzatа е най-доброто от BYD
fallback
Последни