fallback

Dacia продаде 1 млн автомобила на пропан-бутан

Румънската марка предлага LPG-версии на всички свои модели

Dacia е единственият производител на автомобили, който предлага двугоривни бензинови и пропан-бутанови двигатели ECO-G100 в своята гама, като такива версии се поставя на Sandero, Stepway, Logan, Duster и Jogger. Първите LPG задвижващи агрегати в моделите на марката се появиха още през 2010 г., а сега компания отчита продажбите на 1 млн бройки за всички модели през този период.

Двугоривнана система, която през 2020 г. беше преименува на ECO-G100, осигурява до 170 Нм въртящ момент, започвайки от 2000 об./мин., като от Dacia посочват някои от нейните основни предимства. Задвижващият механизъм е по-мощен от бензиновата версия (с 10 повече к.с. и 10 повече 10 Нм), консумира 10% по-малко и отделя 10% по-малко CO2. Неговият въглероден отпечатък е по-малък и освобождава 90% по-малко фини частици.

Самите превозни средства са проектирани и произведени да работят с пропан-бутан, а резервоарът е в отделението, в което се помещава резервното колело в други автомобили, така че не заема място в резервоара за бензин или багажника. Моделите LPG се предлагат със същите гаранции от 3 години или 100 000 км, както всеки друг автомобил в гамата.

Сред предимствата на пропан-бутана е и неговата по-ниска цена, която е с около 40% надолу спрямо тази на бензиновите версии. В редица държави използването на тази технология също така дава право на собствениците на данъчни облекчения (по-леки екологични санкции, стимули за смяна, пълно или частично освобождаване от регистрационни данъци в зависимост от района и т.н.).

Превозно средство с бензин и пропан-бутан работи еднакво добре и с двете горива. Има два отделни резервоара, всеки от които побира около 50 литра в зависимост от модела. И е лесен за използване: водачът може да превключва ръчно от едното на другото и след това обратно, или превозното средство може да превключва автоматично на бензин, когато резервоарът за LPG е празен.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 часа )
    Доказателство, че ако наистина екологията имаше нещо общо с изискванията към автомобилите, отдавна "западняците" да карат масово на пропан-бутан и метан. Обаче, не, на батерии трябва да е, т.е. екологията е някаква грозна фалшива фасада за други подбуди. Е, те, затова сега има рев, сълзи, сополи, че и кръв отстрана на производителите.
  • #2
    Гост ( преди 3 часа )
    Забравили са да споменат че бензиновия двигател е трицилиндров.
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Браво, много по-ефективно като цена-полза от хибрид
fallback
Последни