IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Добър на квадрат: тестваме новия Hyundai Santa Fe

Дизайн като от Lego, рекордно пространство и неочаквана цена: корейският SUV се е променил из основи

От много години Hyundai Santa Fe e един от разумните избори, ако ви трябва голям семеен SUV: комфортен, практичен, доста надежден. Но външният му вид винаги е предизвиквал прозявки. С новото поколение обаче случаят очевидно не е такъв.
  
   


  
      
От стария конвенционален вид не е останал и помен. Вместо това Santa Fe изглежда като герой от онези новаторски филми, в които към игралното действие е добавено и анимационно. Ефектните светлини се харесаха толкова, че някои конкуренти ги изкопираха за бъдещите си нови гами. Изчистената задна част на колата изглежда едновременно футуристична и като намигване към 60-те години.
  
     
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
       
Все пак този дизайн, който изглежда, сякаш е създаден от тухлички Lego, изисква малко време за привикване. Отначало на мен ми изглеждаше, сякаш дизайнерите са излезли в обедна почивка и после са забравили да се върнат. Но с течение на времето започвате да го харесвате. До степен в момента това да ми изглежда като най-интересната кола в своя сегмент.
  
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
      
Другото впечатляващо предимство е, че правоъгълните очертания дават необикновено изобилие от вътрешно пространство. Santa Fe е 4.83 метра дълъг, с междуосие 2.82. Това значи безукорен комфорт на втория ред седалки и напълно годен дори за възрастни хора трети ред, който, когато не се използва, е спретнато прибран в пода на багажника. Въпреки това самият багажник побира цели 704 литра, или поне три трупа, както се казваше в една мафиотска комедия. Но преди да се отплеснем за удобствата на този интериор, нека първо обърнем внимание на задвижването и динамиката.
  
     
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
       
Сигурно бихте си казали, че кола с такива очертания има аеродинамиката на тухла. Но не е точно така. Новият Santa Fe има коефициент на въздушно съпротивление 0.298, ако е с по-малките джанти, и 0.303, ако с 20-цолови като на нашата тестова кола. Което пак е по-добре от аеродинамиката на Pagani Huayra.
  
    
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
          
В Америка могат да имат Santa Fe с 2.5-литров мотор, но в Европа, благодарение на по-задълбочената ни грижа за природата, таванът е 1.6 турбо. Което в такава грамада изглежда малко като Арнолд Шварценегер по балетни пантофки.
  
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
        
За щастие обаче корейците не разчитат само на бензиновия двигател, а ни го дават или в комбинация с пълна хибридна система с 215 коня, или като плъг-ин хибрид с 253 коня - колата, която караме в момента.
    
 

Hyundai Santa Fe PHEV

253 к. с. максимална мощност

9.3 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

Електромоторът с мощност 90 конски сили е комбиниран с литиево-йонна батерия с капацитет почти 14 киловатчаса - достатъчно да изпълнявате ежедневния си градски преход само на ток. Ускорението от място до 100 км/ч отнема над 9 секунди, което няма да впечатли собствениците на BMW X5 M. Но електрическото задвижване прави Santa Fe необикновено пъргав при старт, и улеснява много изпреварванията. Средният разход в комбиниран цикъл е 7.6 литра на 100 км - доста повече от повечето плъг-ин хибридни конкуренти, но причината е, че Hyundai го измерва честно, а не само за първите 100 километра със заредена батерия. Всички версии на големия SUV ползват 6-степенна автоматична трансмисия.
  
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
           
Santa Fe има пълноценна система за задвижване на четирите колела, която се казва H-Trac и която си е собствена разработка на Hyundai, заменила използваната в миналото система на BorgWarner. Имате eлектронно разпределение на въртящия момент между двете оси, имате и възможност за заключване на диференциала, но не мислете за това като за офроуд машина. При минимален просвет 177 мм, Santa Fe няма амбициите да вози ловци, риболовци и прочие. Целта е по-скоро да имате повече спокойствие по нормалните пътища.
  
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
        
На пръв поглед тази кола може и да изглежда като дошъл от бъдещето Land Rover. В този случай опаковката лъже. Мъжественият и грубоват  външен вид по никакъв начин не съвпада с характера на този автомобил, който е настроен изцяло с мисълта за удобството. Santa Fe има една от най-добре звукоизолираните кабини не само в своя сегмент, но и изобщо на пазара - ако не смятаме коли като Rolls-Royce. При движение по междуградски път със скорост 90 км/ч, средното ниво на шума е 65-67 децибела - което е нивото на нормален разговор между двама души.
  
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
         
Същото усещане дава и воланът: не бърз и директен, а, напротив, бавен и лек, като в стар Rolls-Royce. При нужда Santa Fe може да се кара бързо, както се убедихме на магистралата, и тогава управлението внушава достатъчно увереност и спокойствие. Спирачките са способни да спрат тази грамада от 100 км/ч само за 35 метра. Но целта е друга: да преодолявате километрите в добро разположение на духа и без ускорявания на пулса, които според лекарите съкращават живота. Тогава ще ви остане време и да си поиграете с безбройните глезотии в интериора.
   
   
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
       
Базовото ниво се казва Exclusive, което може би вече ви подсказва, че тук оборудването започва оттам, където при повечето конкуренти то свършва. Даже в него има неща като отопление на седалките, акустично предно стъкло, релси на покрива, всички възможни системи за сигурност, естествено, и LED светлини с проекционни възможности.
  
    
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
   
        
Твърдите, евтини пластмаси от ранните поколения на Santa Fe са изчезнали безследно. Тук материалите са меки и скъпи, като в премиум сегмента. Два големи сензорни екрана обслужват приборите и мултимедията. Имате двойно безжично зарядно устройство за смартфон, и даже жабка със система за ултравиолетова дезинфекция.
   
    
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
            
Santa Fe идва също с паркинг сензори не само отпред и отзад, но и отстрани, и с видеокамери с 360-градусов обзор. Има и асистент за дистанционно паркиране, който работи дори когато не сте вътре в колата. Камери в огледалата ви показват сляпата точка зад вас при всяко подаване на мигач.Предните седалки имат отопление и вентилация, задните - само отопление.
  
       
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
          
Всъщност преди малко сгрешихме: тази кола не е "като в премиум сегмента": тя си е в премиум сегмента. За съжаление обаче това важи и за цената. Даже най-базовото Santa Fe с предно предаване е почти 100,000 лева. За хибрида ще ви трябват минимум 111 хиляди.
  
        
Hyundai Santa Fe 2024, тест драйв
  
         
Нашата тестова кола е в най.-високото ниво на оборудване - Caligraphy - и цената тук тръгва от почти 130,000 хиляди, а з допълнителните екстри стига 137 800 лева. За онези от нас със спомени и отпреди 2020 година, това звучи като страшно много пари за един корейски SUV. От друга страна, Hyundai отдавна вече не е това, което беше. Тази кола го доказва категорично.
   
     
Още снимки от теста на Hyundai Santa Fe вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
       

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 12 ( преди 1 месец )
    Аграрите, дето реват, че 1.6 не е никакъв мотор, най-често карат двулитров дизелов мерцедес на 31 години. По статистика. Това, че тук само въртящият момент на електромотора е повече, отколкото на тяхната луксозна лимузина, го пропускат :D
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тея в гАйропа се подиграват с населението. Направили са така, че колите да ги караме с двигателчета за чистачки, а цените са като за лимузина. Това нещо навсякъде по света е поне двойно по-евтино. За САЩ ще ви дам пример един обикновен шофьор на камион взима $10 000+ на месец. Точно с 3 заплати и си го купува. Хайде смятайте у нас с колко средни заплати можеш да си го вземеш!
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста надценено. С тази цена не зная кой би си го взел. Хората с пари не биха взели подобно нещо. Хюндай не е марка за богати, а са решили да се целят там. Не мисля, че мат шанс. Отделно в Европа е толкова зле положението с цените, че чак е смешно. Всъщност европейските бюрократи правят цените да са такива и да караме миксери.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Освен това, ако ще си взимам нещо корейско, ако не няма да е 6-цилиндров мотор, бих избрал КИА - доста по-добро за същите пари.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Това нещо го мернах наскоро на пътят и ми стана любопитно що за животно е. Сам достигнах до "1.6 е таванът" и интересът ми се изпари. А в ЮжнаКорея има едни 6-цилиндрови двигатели...
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    No name ( преди 1 месец )
    Наскоро приятел си взе Q5 2.0 дизел за 122 000лв. Малко след това излезе това Santa Fe и го тествахме при дилър. Е Q5 - та не струва и половината пари. Половината от коментарите по долу са на база остарели внушения.Santa Fe - то е класа над Аудито. Въпреки че уважавам немските автомобили. Колкото до фразите миксер и т. н. Качете се и покарайте бе хора. Отдавна не сме в 1999 г.
  • #11
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колата е много грозна на живо Евтина пластмаса отвсякъде
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    по-добре, отколкото изобщо да нямат главен :D Това е разцепило пазара и в щатите, и в Англия
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    малко ниска сякаш
  • #8
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Непродаваем кашон, същото и като EV9, нямат връзка с главния корейците.