fallback

Volkswagen и Mercedes плачат за помощ от държавата

Шефовете на германските гиганти се срещнаха с министъра на икономиката в Берлин

Среща, която до голяма степен може да оформи бъдещето на германската автомобилна индустрия, се състоя в Берлин. Тя беше свикана от министърът на икономиката Робърт Хабек, като в нея участват политици, автомобилни производители и представители на синдикатите. А целта е да се обсъдят настоящите предизвикателства пред индустрията, включително спада на продажбите и изоставане в развитието на ключови технологии като електрическите превозни средства.

Всеки участник в срещата ще изрази своето предложение за решаване на проблемите. Автомобилните производители, например, предлагат възстановяване на държавните субсидии за закупуване на електрически превозни средства. Volkswagen предложи схема, при която държавата да отпусне 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил, а самата компания да добави още 2000 евро. Обмисля се и възможността за въвеждане на ограничения за получаване на помощ в зависимост от нивото на емисиите на CO2 при производството и транспортирането на автомобили, подобно на френския модел.

На свой ред, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Келениус, предложи Европа да преразгледа ограниченията за емисиите за 2025 г., които се считат за неосъществими и могат да застрашат хиляди работни места.

В същото време няма единство и в политическите кръгове: Социалдемократическата партия на Германия предлага да се възстанови програма за подпомагане на рециклирането на стари автомобили, което би позволило да се получи отстъпка при закупуване на електрически превозни средства в замяна за отписване на стари автомобили.

Има обаче и критици на подобни подходи. Например представителите на Европейския икономически изследователски център твърдят, че програмите за рециклиране нямат забележим ефект върху продажбите и предлагат вместо това да се увеличат инвестициите в мрежи за зареждане, за да се избегне създаването на монополи, които поддържат цената на бързото зареждане висока.

Синдикатите IG Metall, на свой ред, настояват за възстановяване на предишната програма за подпомагане, чието прекратяване смятат за една от основните причини за кризата в сектора на електрическите превозни средства в Германия.

Лукас Кьолер, депутат от Свободната демократическа партия, предупреждава да не се превръща срещата в раздаване на публични средства за покриване на проблемите на отделните компании, като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще закърпят положението следващите 10 години. Като приемат плана на Драги за 800 милярда евро годишна субсидия, поне 100 милярда ще отидат в германските производители. Нищо няма да се промени, ама това ще е проблем за след десетина години.
  • #21
    РУК ( преди 2 месеца )
    В миналото немските производители са реагирали адекватно на икономическата обстановка. Голф е продукт на отговор на криза. Бръмбара също. Сега има свиване на потребление,инфлация,смут насъден от политиците със забрани и субсидии.Какъв е отговора - неадекватни електрички и скъпи SUV. А семеен мек хибрид и плъг ин в порядъка 20-30К Евра ... що да го правим,по лесно е да ревем в Бундестага. А Дачия да си продава. Всеки втори пенсионер е в Дъстър или Сандеро, а преди бяха в Голф или Астра ...
  • #20
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 19 - нито хваля Китай,нито плюя стари технологии.Просто съм обективен.В момента и Германия като държава,а и целия ЕС се управлява от хора които са напълно откъснати от действителността!Същото важи и за повечето авто производители в Европа. Когато неадекватни политици се намесват много в бизнес управляван от неадекватни мениджъри, резултата няма как да е добър.Не може 5 години да гледаш,че Дачия Сандеро на върха на продажбите в Европа и да не ти светне каква кола трябва да предложиш.
  • #19
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Недей така бе човек! Започваме да приказваме едни и същи приказки и ще започнат да ни бъркат и да ти викат тротинетка и чайник! Стига си хвалил Китай и си е плюл по старите технологии.
  • #18
    До 15 ( преди 2 месеца )
    Отиди в което и да е "левче" и ще видиш че навсякъде се продават лампи с нажежаема жичка. Ако питаш магазинерите даже не знаят че са забранени за продажба, защото никой никога не е правил проверки и не е глобявал. Имаше някакъв контрол на вноса първите години. Както виждаш забраните си свършиха работата с крушките. Въпреки че още са на пазара, никой не ги купува и дори не подозираш за съществуването им. Подобно ще е и с ДВГ. Производителите ще отменят забраната, но клиентите няма да ги искат!
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ааа, закривай! Така или иначе ще се случи сравнително скоро. Германската технологична мисъл разчита на прогрес базиран на меки пластмаси и седалки с регулиране в 16 посоки и това в комплект с производство в Китай! За да има нулева добавена стойност в Европа. Бъдещето е ясно - Донг Монг Муй Фуй Драгон.
  • #16
    РУК ( преди 2 месеца )
    Смешния плач на немските производители вече дразни и самите германци!Сами убиха конглокентноспособността си като вярваха,че политиците ще осигурят пазара,че Китай винаги ще бъде просто добрата фабрика,а мигрантите просто послушна работна ръка!Немското правило - щом нещо работи,не го пипай - не сработва в 21 век.Трябва спешно да намерят онзи устрем който ги направи желани марки по цял свят,а не да реват на политици!Само че добрите немски инженери са в Китай.В Германия са индийци и поляци ....
  • #15
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Мите, къде си забрави функционалната грамотност? Хем са забранени, хем ги продават навсякъде? Нещо противоречие да няма тука? Или навсякъде е пълно с дилъри закононарушители? Интересно откъде зареждат те обаче? Явно има и мрежа от незаконни производители. Мексиканските картели да не са сменили бизнеса? Ох, объркАх се...
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мерцедес да върят да плачат на китайците, нали с тях го играят комбина
  • #13
    Абе пръц ( преди 2 месеца )
    "Hvaliprats ( преди 2 часа )Хех, тротинетка, Тесла и БЙД ли не били получавали субсидии. То вярно че много дезинформация ръсиш, ама тука си минал всякакви граници. Няма производител на електромобили който не е на загуба." Да видим кой манипулира и дезинформира! Посочи къде съм казал, че не получават субсидии? Казвам че дори да махнат субсидиите пак ще се напечалба, но по-малка. Освен това субсидиите ги получават клиентите, а не производителите. Субсидиите увеличават бройките, не печалбата.
fallback
Последни