fallback

Volkswagen и Mercedes плачат за помощ от държавата

Шефовете на германските гиганти се срещнаха с министъра на икономиката в Берлин

Среща, която до голяма степен може да оформи бъдещето на германската автомобилна индустрия, се състоя в Берлин. Тя беше свикана от министърът на икономиката Робърт Хабек, като в нея участват политици, автомобилни производители и представители на синдикатите. А целта е да се обсъдят настоящите предизвикателства пред индустрията, включително спада на продажбите и изоставане в развитието на ключови технологии като електрическите превозни средства.

Всеки участник в срещата ще изрази своето предложение за решаване на проблемите. Автомобилните производители, например, предлагат възстановяване на държавните субсидии за закупуване на електрически превозни средства. Volkswagen предложи схема, при която държавата да отпусне 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил, а самата компания да добави още 2000 евро. Обмисля се и възможността за въвеждане на ограничения за получаване на помощ в зависимост от нивото на емисиите на CO2 при производството и транспортирането на автомобили, подобно на френския модел.

На свой ред, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Келениус, предложи Европа да преразгледа ограниченията за емисиите за 2025 г., които се считат за неосъществими и могат да застрашат хиляди работни места.

В същото време няма единство и в политическите кръгове: Социалдемократическата партия на Германия предлага да се възстанови програма за подпомагане на рециклирането на стари автомобили, което би позволило да се получи отстъпка при закупуване на електрически превозни средства в замяна за отписване на стари автомобили.

Има обаче и критици на подобни подходи. Например представителите на Европейския икономически изследователски център твърдят, че програмите за рециклиране нямат забележим ефект върху продажбите и предлагат вместо това да се увеличат инвестициите в мрежи за зареждане, за да се избегне създаването на монополи, които поддържат цената на бързото зареждане висока.

Синдикатите IG Metall, на свой ред, настояват за възстановяване на предишната програма за подпомагане, чието прекратяване смятат за една от основните причини за кризата в сектора на електрическите превозни средства в Германия.

Лукас Кьолер, депутат от Свободната демократическа партия, предупреждава да не се превръща срещата в раздаване на публични средства за покриване на проблемите на отделните компании, като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно както ЛНЖ все още ги има по магазините, много по-евтини са от всички други видове крушки, но само такива като тебе си ги купуват на инат, защото са "забранени". Не виждаш ли че производителите ви промиват мозъците и създават на ДВГ подобен ореол на светец? Всяка технология се нуждае от време за приемане. За крушките които струват 2лв и са консуматив отне 10 год Предвид цената и дългия експлоатационен срок на един автомобил, приемането на електромобилите ще е за десетилетия. Но няма връщане
  • #11
    Овцата си остава овц ( преди 1 месец )
    Кого лъжеш? Бяха забранени през 2010 година, но все още се продават навсякъде. Ако ти трябват само кажи къде да ти пратя един кашон. И точно така, всичкия рев беше за луминисцентните енергоспестяващи, които както и съвременните литиево йонни батерии си имат недостатъци. После без много шум бяха изместени от LED крушките, както ще стане с твърдотелните батерии. Стотици пъти съм казвал че и ДВГ няма да бъде забранен. Стана ли по-скъп за използване, става ненужен.
  • #10
    До 7 ( преди 1 месец )
    Ще съжалявам, че отговаряме, обаче Мите, когато забраниха крушките с жичка всички трябваше да ползваме онези "енергоспестяващите" луминисцентни недоразумения. Диодите изобщо ги нямаше в цялата схема. Така че не знам кой овца, кой коч, ама някои сме достатъчно дърти и ги помним собственоръчно тези работи, а не сме ги чели "в Интернет". И да, ако не бяха забранени щях да си ги ползвам в определени случаи.
  • #9
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Хех, тротинетка, Тесла и БЙД ли не били получавали субсидии. То вярно че много дезинформация ръсиш, ама тука си минал всякакви граници. Няма производител на електромобили който не е на загуба.
  • #8
    До пет ( преди 1 месец )
    "Leberknoedl ( преди 17 минути )От немците единствено БМВ запазиха някакъв здрав разум. Електричките без субсидии са пълна трагикомедия." Не разбрах Какво точно имаш предвид за BMW? Това че предлагат електрически модели в почти цялата си гама? Това че печелят от тях, за разликата от повечето останали? Наистина е странно как някой са на загуба дори когато получават субсидии, а други като BMW Тесла и BYD са на печалба дори без субсидии и нямат нищо против да увеличават продажбите.
  • #7
    До 3 ( преди 1 месец )
    "Добре, че някакси ни се размина принудата да преминем на смартфони и диодни крушки." Овцата си остава овца и продължава да блее каквото и да се случи. Нито се учи от грешките си, нито знае историята за да се учи от нейните. Светодиодните крушки бяха наложени със забрана. От 2010 година е забранена продажбата на лампи с нажежаема жичка (ЛНЖ). Всички първоначално плюеха по енергоспестяващите крушки, точно както вие сега плюете по електромобилите, но сега никой не търси ЛНЖ. Ти ползваш ли ги?
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    "като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии." Я пак да напомня как само за пет-шест години раздаване на субсидии за фотоволтаици те се превърнаха в напаст, като държавите се опитват да пречат за инсталирането им, защото всички ги искат заради евтиния ток който дават, до степен да свалят цените под нулата когато пече слънце? Без субсидии батериите ще си извоюват пазара, Но защо трябва да чакаме, като може да си купи време със субсидиите?
  • #5
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    От немците единствено БМВ запазиха някакъв здрав разум. Електричките без субсидии са пълна трагикомедия.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Европа вече няма пазарна икономика базирана на свободна конглокенция, а планове и програми спуснати от неуки бюрократи в Брюксел, обслужващи корпоративните интереси, завоалирани, като зелени, лиляви и пембени сделки за прави краставици, ГМО и ток от вятър и пръдни!
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей, такава хубава и практична технология е това електрическия автомобил, че ако немската държава и китайската комунистическа партия не сложат чатала на врата на стадото, въпросното стадо се дърпа и не я иска. Добре, че някакси ни се размина принудата да преминем на смартфони и диодни крушки.
fallback
Последни