fallback

Производителите в Европа притеснени от спада на продажбите на ЕV

Автомобилните компании поискаха отлагане на новите екологични стандарти

Нови ограничения на емисиите за производителите на автомобили ще влязат в сила през 2025 г. И тъй като електрическите автомобили не се развиват, както беше планирано, големите производители се обърнаха с искане към властите в ЕС.

Статистиката показва, че продажбите на електрическите автомобили продължават да намаляват в Европа, като август спадът е с цели 44% в сравнение със същия месец на 2023 г. Това сериозни притеснява автомобилните компании, които поискаха въвеждането на новите ограничения за емисиите да бъде отлождено. Това стана с официално писмо от ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили).

„Европейската автомобилна индустрия подкрепя Парижкото споразумение и целите на ЕС за декарбонизация на транспорта до 2050 г. и е инвестирала милиарди в електрификация, за да пусне превозни средства на пазара.. Ние играем своята роля в този преход, но, за съжаление, другите елементи, необходими за тази системна промяна, не са налице“, се казва в писмото на ACEA.

В него се поставя въпроса за китайската конкуренция, която в момента е в центъра на дискусиите за въвеждането на мита, както и проблема с инфраструктурата и подкрепата от правителства в Европа за продажба на EV.

„Липсват ключовите условия за постигане на необходимата инерция за производството и внедряването на превозни средства с нулеви емисии - инфраструктура за зареждане с водород и зареждане с гориво, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, данъчни стимули и стимули за закупуване и сигурна доставка на суровини, водород и батерии", твърдят от организацията.

Именно заради създалата се на ситуация, която далеч не е благоприятна, Асоциацията иска от Европейската комисия да отложи новите ограничения на емисиите на CO2 до 2027 г., които от 1 януари ще паднат до 95 гр/км (в сравнение със 116 днес). , с риск да бъдат глобени с милиарди евро - едно евро за грам/км излишък, умножено по броя на продадените коли.

„Готови сме да обсъдим краткосрочен пакет за подкрепа за целите за CO2 за 2025 г. за автомобили и микробуси, както и бързо, цялостно и стабилно преразглеждане на разпоредбите за CO2 за автомобили и камиони, а също така и целево вторично законодателство, за да дадем тласък към преход към нулеви емисии и осигуряване на индустриалното бъдеще на Европа“, казват още от ACEA.

fallback
  • #9
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Поскъпващия живот, поскъпващите автомобили и поскъпващите други стоки са следствие на профсъюзите, които "защитават" правата на работниците, като им гарантират както работното място дори да няма нужда от тях, така и увеличаваща се с годините заплата, което пък подхранва инфлацията. Това е против абсолютно всички пазарни механизми, които саморегулират както заплатите, така и цените. За автомобилните производители е невъзможно да плащат все по-високи заплати без да вдигат цените.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не са само Е колите, ами и ДВГ. И причината е, не нещо друго, ами поскъпналия живот и заплати които не покриват инфлация. В добавка икономиката е в рецесия, скъпо производство. Еми нормално да си караш колата по дълго... свиквайте производители, на този етап не се очертава подобрение.
  • #7
    До пръдльо ( преди 2 месеца )
    Казвал съм преди пет години, казвам и ще продължавам да казвам, че това е идеалната стратегия за краткосрочни печалби. Да произвеждаш по технология която вече си усвоил и да не харчиш и долар за нови технологии. Всеки долар вложен за развитие на бъдещи технологии, е загуба във финансовия отчет. Загуба която бърка в джобовете на акционерите. Загуба която ще бъде взета от бонуса на мениджърите. Загуба, която ми донесла печалбичен след 10 год., когато и акционерите и мениджърите ще са се разкарали
  • #6
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    ..А пък Тойота с хибридите най-близо до квотите за СО2 емисии. Хибридите им носят вече по-голяма печалба от обикновените ДВГ, докато европейските марки трябва да произвеждат електромобили на загуба. Това е ползата от технологичното превъзходство - да знаеш кога коя технолгия да лансираш.
  • #5
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Тази нова Модел У вече 6 месеца я чакат и поне още 3 има да я чакат. То и новия модел 3 трябваше да е по-евтин. Ама на - същата цена. И не разбрахте ли, че евтината Тесла ще е само роботакси. Мъск каза че има 2 варианта да й смъкне цената - или маха хардуера за автопилот или маха волана и пeдaлитe. Мисля че е ясно кое е избрал. И тя хубаво ще е евтина, ама трябва да си добавиш и цената на автопилота.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Този новият на Тесла дори не е обявен, само слабоумен би го чакал, то Модел 3 беше евтината Тесла за 30к долара но пак има не разбрали.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чакат се новия модел на Тесла на значително по-ниска цена, обновения Тесла У и ИД2
  • #2
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не върви бизнеса, тротинетка.Ще слушате Акио Тойода.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тая работа с петилетките и преизпълнението им, някои от нас сме го виждали и преживявали вече и знаем как свършва. Очевидно господата управляващи в бяла Европа не са и държат собственокрачно да настъпят същата мотика. Еми, добре, ние на кризи сме свикнали, те да му мислят.
fallback
Последни