fallback

Производителите в Европа притеснени от спада на продажбите на ЕV

Автомобилните компании поискаха отлагане на новите екологични стандарти

Нови ограничения на емисиите за производителите на автомобили ще влязат в сила през 2025 г. И тъй като електрическите автомобили не се развиват, както беше планирано, големите производители се обърнаха с искане към властите в ЕС.

Статистиката показва, че продажбите на електрическите автомобили продължават да намаляват в Европа, като август спадът е с цели 44% в сравнение със същия месец на 2023 г. Това сериозни притеснява автомобилните компании, които поискаха въвеждането на новите ограничения за емисиите да бъде отлождено. Това стана с официално писмо от ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили).

„Европейската автомобилна индустрия подкрепя Парижкото споразумение и целите на ЕС за декарбонизация на транспорта до 2050 г. и е инвестирала милиарди в електрификация, за да пусне превозни средства на пазара.. Ние играем своята роля в този преход, но, за съжаление, другите елементи, необходими за тази системна промяна, не са налице“, се казва в писмото на ACEA.

В него се поставя въпроса за китайската конкуренция, която в момента е в центъра на дискусиите за въвеждането на мита, както и проблема с инфраструктурата и подкрепата от правителства в Европа за продажба на EV.

„Липсват ключовите условия за постигане на необходимата инерция за производството и внедряването на превозни средства с нулеви емисии - инфраструктура за зареждане с водород и зареждане с гориво, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, данъчни стимули и стимули за закупуване и сигурна доставка на суровини, водород и батерии", твърдят от организацията.

Именно заради създалата се на ситуация, която далеч не е благоприятна, Асоциацията иска от Европейската комисия да отложи новите ограничения на емисиите на CO2 до 2027 г., които от 1 януари ще паднат до 95 гр/км (в сравнение със 116 днес). , с риск да бъдат глобени с милиарди евро - едно евро за грам/км излишък, умножено по броя на продадените коли.

„Готови сме да обсъдим краткосрочен пакет за подкрепа за целите за CO2 за 2025 г. за автомобили и микробуси, както и бързо, цялостно и стабилно преразглеждане на разпоредбите за CO2 за автомобили и камиони, а също така и целево вторично законодателство, за да дадем тласък към преход към нулеви емисии и осигуряване на индустриалното бъдеще на Европа“, казват още от ACEA.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак лъжеш. Никога не е имало доживотна гаранция за Тесла. Имаше само осемгодишна гаранция без ограничение в пробега/циклите. Както виждаш китайците са си извадили урока и са сложили малко под милион километра, за да не сменят като Тесла батерии на хора които минават по 1,5 милиона километра за 8 години. Но както виждаш, последната сменена батерия така или иначе мина около милион километра дори по твоите данни, а на хартия има 1 000 цикъла по 400 км. Все пак е произведена с технологии от 2013
  • #38
    До Шменти ( преди 2 месеца )
    Заблуден ли си или лъжеш? В Китай най-скъпата енергия е въглищната. Най-евтината е възобновяемата и са лидери в инсталация на батерии за съхранение на възобновяема енергия. Строят въглищни централи като луди, за осигуряване сигурността на енергийната система, но си стоят като паметници през по-голямата част от времето, защото е скъпо да горят скъпи и дефицитни вносни въглища, докато има безплатна слънчева и вятърна енергия. Пък и много по-лесно се балансира с евтин руски газ
  • #37
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    ...все пак за 35тия ти коментар преди не много време Алфа даваха 9 годишна гаранция и то не на батерия а на целия автомобил. В скандинавието години наред имаха доживотни гаранции - просто е икономически неизгоден модел. Това, че САТЛ го предлагали - сиренето е безплатно само в капана. То и Мъск ги даваше тия доживотни гаранции, за Тесла - вече го няма това, за самата кола ако не се лъжа гаранцията е 80 000 (или поне до скоро беше). 90% от бусовете в БГ са на по над милион км - това не е проблем!
  • #36
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Боже... каква евтина възобновяема енергия те гони бе човек?!!! В европа енергията е 3 до 4 пъти по-скъпа от тази в Америка и 10 пъти по-скъпа от тази в Китай! Китай бълва въглища, за да произвежда евтини батерии и коли и и евтини панели. Другото няма и да го коментирам, любимо ми е някой да ми обяснява какъв съм. Едно нещо поне не съм НЕ СЪМ РОБ И НЯМА ДА БЪДА!
  • #35
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И докато Европа се притеснява от спада на продажби на електромобили, защото произвеждат некачествени боклyци, преди малко прочетох новина, че CATL вече са пуснали на пазара новата си батерия с 10 години и 1 милион километра гаранция, като готвят батерия с 15 години гаранция, за да са спокойни хората, които купуват автомобили втора употреба. Кой ДВГ идва с 10 или 15 години и милион километра гаранция? Кой японски или европейски производител дава толкова за електромобилите си?
  • #34
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Относно регулациите сигурен ли си че Китайците по собствено желание си купуват електромобили и нито има регулации за ДВГ нито някакви субсидии за електромобилите и всичко става по естествен пазарен принцип? Понякога толкова много лъжеш и или се самозаблуждаваш, че наистина си изтъкан от ярост и злоба срещу всякаква електрификация. Мразиш до такава степен и вярваш на Toyota, че ти се замъглява мозъка и не знаеш какви ги приказваш, обръщайки всичко с главата надолу, за да прокараш правата ВЯРА
  • #33
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Ето че сам си противоречиш, повтаряйки моите тези с които не си съгласен през последните години и дори по навик продължаваш с мантрите, че е прогрес с партийно поръчение не се прави. Е очевидно има успех, много по-добър от японския, с тяхната бавна еволюция която би постигнала по твоите думи същите резултати за има няма 100 години или по-бавно. Ще обясниш ли Какво лошо виждаш в евтината възобновена енергия, която ползва Китай? Защо не искаш евтина възобновяема енергия в Европа и каква е вредата
  • #32
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До моя "приятел" електрофил. Защо Китай успя ли - ЗАЩОТО НЯМА ЕВРОПЕЙСКА КОМИСИЯ! Защото няма пречки пред евтината електроенергия, защото няма пречки пред минната индустрия. В Китай няма "еко" регулации и никой не ти удря томахавка на бизнеса със "зелена" сделка. В Китай всъщност се оказва пазара действа в много по-голяма степен на пазарен принцип (Нека не се приема като възхвала за Китай, полит простотията и там е на високо ниво, макар и в друга посока и макар и да не стига европейската! )
  • #31
    До лудория ( преди 2 месеца )
    Също така над 50% от произведените в Китай батерии се използват за съхранение на енергия в Китай. Сещаш ли се за какви количества става въпрос, при положение че в Китай е концентрирано 80% от производството на батерии в световен мащаб? Спомняш ли си статията за Етиопия? Държава част от БРИКС със 123 милиона население, голяма част от които без ток и само 1 милион автомобила в която Китай налива технологии срещу заеми? Брикс 1/3 от площта на Земята половината население.
  • #30
    До лудория ( преди 2 месеца )
    А защо трябва да измисля ме какво би било ако човечеството имаше топла вода след като топлата вода е открита отдавна? Не виждаш ли какво вече се случва? Китай вече произвежда най-евтините възможни фотоволтаични панели, защото тази индустрия е изключително енергоемка и по-голямата част от себестойността е именно себестойността на енергията. Затова китайците захранват производството на фотоволтаични панели с енергия от фотоволтаични панели, почти безплатно, за разлика от Европа.
fallback
Последни