За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Дори и най-масовият европейски производител си има своите редки и търсени от колекционерите модели. Karmann Ghia използва иначе плебейските платформи на VW Type 1 ("костенурката") и Type 3, но е сглобяван ръчно от майсторите на Karmann в Оснабрюк, а дизайнът е не просто на италианското ателие Ghia, а на самия Марио Феличе Боано. В същото време този елегантен автомобил е произведен в почти половин милион бройки, така че цените му са все още много достъпни.