За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Технологично този автомобил споделя повечето компоненти на пролетарския Fiat 124 - оригинала, по чийто лиценз СССР произвеждаше "Жигули". Но дизайнът е на Pininfarina, а обемът на двигателите постепенно расте с годините, за да достигне два литра във финалния производствен период (1979-1981). Сам по себе си, Spider не е кой знае колко рядка кола - произведени са почти 200,000 бройки, три четвърти от които са продадени в САЩ. Но версията 2000 е по-дефицитна.