За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
70-те години са епоха на хаос, стачки, фалити и национализации за британската автомобилна индустрия. Това неизбежно се отразява и на качеството на TR7 - иначе атрактивен спортен модел на Triumph с дизайн на Харис Ман. По онова време външният вид на тази кола предизвиква такъв интерес отвъд океана, че производителят не може да смогне с поръчките и на два пъти отлага британската премиера, само и само да задоволи глада за модела в Америка. TR7 се задвижва от двулитров бензинов мотор с мощност 105 коня. Производството продължава до 1974 до 1981.