За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
И до днес традиционните фенове на марката наричат тази кола "последния истински Citroen" - тоест последният модел, разработен преди поглъщането на компанията от конкурента Peugeot. CX, който тази година навърши половин век, е с дизайн на великия Робер Опрон и носи името си от френското съкращение за "коефициент на аеродинамично съпротивление" (колата има рекордно ниския показател за онази епоха от 0.36 Cx). Другата емблематична черта е самоизравняващото се хидропневматично окачване, усъвършенствано от времената на DS. CX печели титлата "Европейска кола на годината" за 1975, и остава в производство почти две десетилетия.