fallback

Porsche патентова шесттактов двигател с вътрешно горене

Моторът получава специален колянов вал, който добавя повече мощност и компресия

Porsche разкри странна, но брилянтна изглеждаща идея за шесттактов двигател с вътрешно горене. И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г.

По принцип, с много малко изключения, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател, което означава разделяне на процеса на четири - всмукване, компресия (сгъстяване), изгаряне и изпускане система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра след затваряне на всмукателния клапан. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Изпускането е последната стъпка, която изтласква останалия газ от цилиндъра през изпускателния клапан.

Инженерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и мощност към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като „шест отделни удара, които могат да бъдат разделени на две поредици от три удара." Добавените стъпки ще се появят между изгарянето и изпускателния ход. Тогава първата последователност ще бъде всмукване-компресия-изгаряне, последвана от компресия-изгаряне-изпускане.

За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. И това също означава, че този двигател има две горна и долна мъртви точки.

Защо е цялата тази сложност? Накратко, тази конструкция има потенциал да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един удар на всеки четири всъщност създава мощност. Това променя формулата на един удар на три и също така изгаря сместа по-добре. Разбира се, недостатъкът е много сложната конструкция.

Както при много патенти, възможно е и този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на натиска за елекрификация.

fallback
  • #49
    Тоа па ( преди 2 месеца )
    #42 . Тоя пак се появи с "конглокенцията" ,много е начетен т.п.нар.. ти като си много начетен знаеш ли как се пише думата конкоренция правилно? Пробвай да видим?
  • #48
    До 47 ( преди 2 месеца )
    След 5 години обяснения гостът все още не е разбрал законите на Нютон А ти се опитваш да докажеш нещо с намек от четири букви и малко знаци? Уравнението на Клапейрон Менделеев? Нищо не разбираш! Мощността в цилиндрите не идва от налягането на газовете в следствие на топлинното им разширение от калориите при изгаряне на горивото. Според гостенина и другите му никове, горивото още в резервоара има механична мощност. Един резервоар 50 литра имал 500 kW. А при 15л/100км била 150kW
  • #47
    анонимен ( преди 2 месеца )
    P.V=R.T
  • #46
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Или пък при същите обороти на празен ход могат да направят по-лек маховик, който да позволи по-бързо развъртане на оборотите със същата мощност или същото развъртане на оборотите като преди, но с по-малка мощност. Имат доста ИЗБОРИ И РЕШЕНИЯ зависимост от крайната цел и проблема който решават. Ето така разговарят инженери Гостенино "инженер" ! Не се крият в дупките когато се говори по тяхната специалност за която се изгубили 5 години от живота си!
  • #45
    До другия Гост ( преди 2 месеца )
    Ето че в градивните дискусии се раждат идеите. Празния ход на практика поддържа минималните обороти, под които двигателя вече ще започне да тресе. Тези обороти се определят от КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ, която маховика може да съхрани(онази същата, за която гост твърди че не съществува и никъде не я пише в учебника). По-тежък маховик ще позволи по-ниски обороти на празен ход, но ще се развърта по-бавно, което не е проблем за камион, но при porsche... 6 такта позволяват по-ниски обороти на празен ход
  • #44
    До другия гост ( преди 2 месеца )
    Всъщност няма значение дали ще съвпаднат с горенето на друг цилиндър. По малкия въртящ момент в никакъв случай не означава по-малко мощност на двигателя при едни и същи обороти. Това всъщност е по-добре точно за вибрациите, които маховика трябва да обере.
  • #43
    До 41 ( преди 2 месеца )
    Никой не използва стохастичното съотношение в живия живот. Всички са малко "богати" за всеки случай.
  • #42
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоя пак се появи с "конглокенцията" ,много е начетен т.п.нар
  • #41
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 33 - ами не е удължено, а е 2 пъти, но си прав за другото, но не забравяй, че второто горене съвпада с първо горене на друг цилиндър, така, че все е полза :-) Доколкото знам ЕГР се използва за намаляване на NOx, така че сигурно и този двигател ще има намалени емиси. До 34 - доколкото знам всички използват стохастично съотношение въздух гориво, От статията не е ясно какво правят с горивото - може в началото да вкарват повече...
  • #40
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Уважаеми форумни капацитети, респект за знанията и вещите ви анализи, но ако ще оспорвате нещо, направено от Порше, помислете пак! Къде сте вие, къде са те и по добре спрете да се излагате. Точно фирми като Порше, БМВ и Тойота ще задържат ДВГ на пазара за радост на феновете. Това не вреди на на електричките, даже е добре да имат реална конглокенция. Човек трябва да има право на избор според собствените си критерии и възможности, другото е диктатура и не добре за никой, освен за шепа тарикати.
fallback
Последни