Porsche разкри странна, но брилянтна изглеждаща идея за шесттактов двигател с вътрешно горене. И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г.
По принцип, с много малко изключения, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател, което означава разделяне на процеса на четири - всмукване, компресия (сгъстяване), изгаряне и изпускане система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра след затваряне на всмукателния клапан. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Изпускането е последната стъпка, която изтласква останалия газ от цилиндъра през изпускателния клапан.
Инженерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и мощност към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като „шест отделни удара, които могат да бъдат разделени на две поредици от три удара." Добавените стъпки ще се появят между изгарянето и изпускателния ход. Тогава първата последователност ще бъде всмукване-компресия-изгаряне, последвана от компресия-изгаряне-изпускане.
За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. И това също означава, че този двигател има две горна и долна мъртви точки.
Защо е цялата тази сложност? Накратко, тази конструкция има потенциал да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един удар на всеки четири всъщност създава мощност. Това променя формулата на един удар на три и също така изгаря сместа по-добре. Разбира се, недостатъкът е много сложната конструкция.
Както при много патенти, възможно е и този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на натиска за елекрификация.