fallback

Porsche патентова шесттактов двигател с вътрешно горене

Моторът получава специален колянов вал, който добавя повече мощност и компресия

Porsche разкри странна, но брилянтна изглеждаща идея за шесттактов двигател с вътрешно горене. И това означава, че германският производител продължава да търси начини за запазването на ДВГ и забраната за продажбата им, която влиза в сила през 2035 г.

По принцип, с много малко изключения, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател, което означава разделяне на процеса на четири - всмукване, компресия (сгъстяване), изгаряне и изпускане система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра след затваряне на всмукателния клапан. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Изпускането е последната стъпка, която изтласква останалия газ от цилиндъра през изпускателния клапан.

Инженерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и мощност към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като „шест отделни удара, които могат да бъдат разделени на две поредици от три удара." Добавените стъпки ще се появят между изгарянето и изпускателния ход. Тогава първата последователност ще бъде всмукване-компресия-изгаряне, последвана от компресия-изгаряне-изпускане.

За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. И това също означава, че този двигател има две горна и долна мъртви точки.

Защо е цялата тази сложност? Накратко, тази конструкция има потенциал да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един удар на всеки четири всъщност създава мощност. Това променя формулата на един удар на три и също така изгаря сместа по-добре. Разбира се, недостатъкът е много сложната конструкция.

Както при много патенти, възможно е и този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на натиска за елекрификация.

fallback
  • #39
    Факт ( преди 2 месеца )
    В един литър гориво от един и същ сорт петрол от един и същи преработен вид имаш х потенциална енергия изразена в джаули. По никакъв начин никакви ходове на буталото кобилици лагери инжиктипляктори мъртви точки и тн не могат да променят този факт.Втори постулат. Топлинните загуби се определят от топлинният капацитет на материала който е негова характеристика и по никакъв начин не зависи от горна и долна мъртва точка валове ходове бутала инждиктиплякторчета ротации и тн.
  • #38
    анонимен ( преди 2 месеца )
    " Достатъчно е електромобилите да станат по-леки от автомобил с ДВГ и да минават повече или същите километри с едно зареждане за 10 15 минути. Т" = Ама да станат по леки и от велосипед, че да сложим две перки и да летят като хеликоптер ...
  • #37
    до 34 ( преди 2 месеца )
    Сиреч имитира турбокомпресор. Тоест нищо революционно
  • #36
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При същия разход шест тактовия двигател има два работни такта. Ако допуснем че всички тактове и при него имат еднакво времетраене, то всеки горивен цикъл ще 1/6 от времето. Тогава мощността на всеки цикъл ще е 4,5kWh/0,1666h=27kW при равномерно разпределение и на горивото между циклите. Но и това не е задължително. Ако 1/3 е в единия такт, то 3kWh/0,166h= 18kW , а другия при останалите 6kWh мощността става 36kW. Но допускам, че КПД на двата цикъла няма да е еднакво, а на втория ще е по-добро
  • #35
    До 33 ( преди 2 месеца )
    По принцип си прав, но донякъде. Да вземем примера който разиграваме през последната седмица. Работа на празен ход с 800 оборота и разход 0,9 л на 100. Нека за по-лесно приемем че бензина има също така калоричност като дизела и това са 9kWh енергия на горивото за час. Както сметнахме за четиритактов двигател работният цикъл е един и при 50% КПД входящата мощност е 9/0,25=39kW от която 18kW е механичната мощност.
  • #34
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Пълното изгаряне зависи също и от компресията и от съотношението на въздуха и горивото. В случая с едно засмукване на въздух имаш два процеса на горене И въздухът трябва да стигне и за двата. При първия процес очевидно въздуха е повече и горивото изгаря напълно защото сместа е бедна. След като свърши такта, не следва както обикновено изпускане, а започва сгъстяването на вече изгорелите газове с високо налягане и температура до още по-високо налягане преди подаването на следващата порция гориво
  • #33
    до 30 ( преди 2 месеца )
    Тоест времето за горене е по удължено. Сиреч за единица време изгаря по малко гориво при едни и същи топлинни загуби значи по малко потенциална енергия в кинетична по малка притискателна сила в цилиндрите и по малък ход на буталото от там и по нисък въртящ момент.
  • #32
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Вече и до 4 ли не можеш да броиш? Прочете ли въпроса на който отговаряш или още като те питаха каква е височината, не разбра че питам за връх Мусала, а по навик отговаряш Колко е височината на жена ти, Какво е задвижването на автомобилът ти, че чак и какви са предавателните числа на всяка предавка и при 7 нютон метра на коляновия вал колко били на колелата, сякаш ни интересува. Някой път ей така за разнообразие, няма ли да се пробваш отговора на някой въпрос да е свързан с въпроса? Чат бот психо
  • #31
    Гост ( преди 2 месеца )
    Каква трансмисия за кола с предно предаване,тлупи.Скоростната кутия и диференциала са в обща кутия,остават две полуоски.
  • #30
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 29 - по принцип си прав, че всеки материал има температура на горене, но тук случая е друг - имаш определено количество гориво, което трябва да изгори за определено време и го изхвърляш и за това се говори за ефективност.
fallback
Последни