В миналото двигателите бяха прости, лесни за ремонтиране и обикновено продължаваха да работят, дори след като останалата част от автомобила се разпаднеше на ръждив прах. В съвременната епоха е обратното: моторите, създадени да покриват по-високи екологични стандарти, се правят от олекотени материали и работят при високи натоварвания, което ги прави най-проблемният компонент в автомобила. Но все още на вторичния пазар има немалко двигатели с ресурс поне половин милион километра, стига да ги поддържате разумно. В поредица статии ще отбележим по един такъв за всяка популярна марка на българския пазар. Като ще започнем с VW.
Какво трябва да знаете за 1.6 MPI BSE (ГАЛЕРИЯ):
Мощността е 102 или 105 конски сили - нищо впечатляващо, но достатъчно за спокойни изпреварвания. Друг плюс на 1.6 спрямо някой от съвременниците му в гамата на VW е ангренажният ремък - не само надежден, но и много лесен за смяна.