В миналото двигателите бяха прости, лесни за ремонтиране и обикновено продължаваха да работят, дори след като останалата част от автомобила се разпаднеше на ръждив прах. В съвременната епоха е обратното: моторите, създадени да покриват по-високи екологични стандарти, се правят от олекотени материали и работят при високи натоварвания, което ги прави най-проблемният компонент в автомобила. Но все още на вторичния пазар има немалко двигатели с ресурс поне половин милион километра, стига да ги поддържате разумно. В поредица статии ще отбележим по един такъв за всяка популярна марка на българския пазар. Като ще започнем с VW.
Какво трябва да знаете за 1.6 MPI BSE (ГАЛЕРИЯ):
BSE има алуминиев цилиндров блок, което обикновено не е гаранция за дълъг живот, но в този случай инженерите са се застраховали с чугунени гилзи в цилиндрите. Простичкото устройство с 8 клапана е подкрепено от хидравлични компенсатори, които ви спестяват нуждата от периодични реглажи като при конкурентния мотор на Honda например.