В миналото двигателите бяха прости, лесни за ремонтиране и обикновено продължаваха да работят, дори след като останалата част от автомобила се разпаднеше на ръждив прах. В съвременната епоха е обратното: моторите, създадени да покриват по-високи екологични стандарти, се правят от олекотени материали и работят при високи натоварвания, което ги прави най-проблемният компонент в автомобила. Но все още на вторичния пазар има немалко двигатели с ресурс поне половин милион километра, стига да ги поддържате разумно. В поредица статии ще отбележим по един такъв за всяка популярна марка на българския пазар. Като ще започнем с VW.
Какво трябва да знаете за 1.6 MPI BSE (ГАЛЕРИЯ):
Кой е най-надеждният и с голям ресурс двигател на германците в последните двайсет години? Многобройните почитатели на 1.9 TDI у нас ще се разочароват, но тази чест се пада на бензинов агрегат: на 1.6-литровия BSE MPI (EA113). Това е всъщност последната еволюция на легендарния двигател AKL на Volkswagen - агрегат, използван толкова дълго, че всичките му недостатъци (немного на брой) вече бяха отстранени до появата на BSE генерацията през 2004.