Водач на Ford Mustang Mach-E, за който се твърди, че е бил в нетрезво състояние, е обвинен в убийство. Адвокат на защитата обаче вярва, че 23-годишната шофьорка може да се опитва да прехвърли вината за катастрофата на системата за полуавтономно движение BlueCruise.
Полицията във Филаделфия, където се е случил инцидентът, съобщава, че студентката по медицина е използвала BlueCruise, когато се блъска в неподвижно превозно средство през март. При катастрофата загиват шофьора на авариралия автомобил, както и друг човек, който е спрял да помогне.
Инцидентът е станал около 3 часа сутринта на магистрала I-95. Според разследващите жената, управлява Ford Mustang Mach-E, е употребила алкохол. Тя е задържана, като са й повдигнати обвинения за убийство на пътя в нетрезво състояние. По време на катастрофата електромобилът се е движил със 114 км/ч, използвайки BlueCruise и адаптивния круиз-контрол.
Според адвокати обаче жената може да се опита да се измъкне от обвиненията в убийство, тъй като законът на Пенсилвания, където се е случил инцидентът, предвижда в подобни случаи да бъде доказано, че шофьорът e виновен. Ако обаче има повреда в системата за автопилот, това няма как да бъде класифицирано като „убийство след употребя на алкохол, дори водачът да е бил в нетрезво състояние“.
Най-общо казано, полуавтоматизираните системи за шофиране като BlueCruise изискват от водача да бъде готов да поеме управлението по всяко време. Очевидно е, че когато човек е пиян или по друг начин недееспособен, поемането на контрол не е възможно по същия начин, както ако е трезвен.
Това е втората подобна катастрофа тази година, за която е известно. Отново през март друг Mustang Mach-E удари неподвижна Honda CR-V в средата на платното на магистрала. За съжаление, в този случай шофьорът на Honda също загина, а Националната автомобилна администрация (NTSB) все още разследва инцидента.