fallback

Как MG ще изпревари технологично Volkswagen

Компанията подготвя първия си електрически автомобил със твърдотелна батерия

MG ускорява разработването на по-евтини и по-енергоемки батерии, като първите от новите продукти трябва да се появят в сериен електрически автомобил още през следващата година.

Очаква се MG да започне да оборудва електрически превозни средства с твърдотелни батерии през следващите 12 месеца. Новината беше потвърдена от официален представител на компанията-майка Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Говорейки на автомобилното изложение в Ченду в Китай изпълнителен вицепрезидент на SAIC - Ю Джин Минг, каза, че новата технология за твърдотелни батерии вече е разработена от компанията и нейният масово произвеждан вариант ще дебютира на един от моделите на MG в съвсем близко бъдеще.

Разбираемо е, че топ-мениджърът не назова модела на MG, който ще бъде първият, който ще получи твърдотелната батерия, но отбеляза, че представянето му е планирано за второто тримесечие на 2025 година. По този начин MG изпреварва своите основни пазарни конкуренти, включително Volkswagen, в планираното прилагане на технологията за твърдотелни батерии в серийни модели модели.

За съжаление, все още не са разкрити подробности за първата твърдотелна батерия на MG, но има индикации, че тя ще има същата пропорция от 5% течна маса като батерията, използвана от IM Motor, и ще работи на 800V електрическа архитектура.

fallback
  • #58
    Абе двойкаджия ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 12 минути )Слаб 2. Част от енергията се губи от триенето на колелата и въздуха.." Казах ти поне за обща култура да вземеш да ги прочетеш тези закони на Нютон! Ти че няма да ги разбереш няма да ги разбереш но поне да не говориш за неща които пише там за да не се излагаш. Поне ще знаеш какво не знаеш и ще си мълчиш! При движение с постоянна скорост енергията нито се увеличава нито намалява, а си стои там и чака да намалиш за да я ползваш вместо гориво. Не е изгубена.
  • #57
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Също така можеш да сметнеш дали е на инвестиция от 320 киловата фотоволтаици върху покрива на 1500 м2 складове някога ще се избие. Онази същата която ти предлагах за 10 пещи по 32 kW, но този път за зареждане на камиони, докато товарят и разтоварват? Струва под 300 000 лв и на година произвежда 400-450 000 kWh. Сложи ги 400 хиляди километра със загубите при зареждане. По твоите сметки горивото ще струва 270 000. За 30 год. 8,1 милиона, без гаранция за цената. При тока цената ти е гарантирана.
  • #56
    Гост ( преди 3 месеца )
    Слаб 2. Част от енергията се губи от триенето на колелата и въздуха.От рекуперация се връщат само 20-30 %.
  • #55
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде сега си избери дали влекачът е перпето мобиле или нещо бъркаш със сметките, за да не се омазваш допълнително. Това вече не ми е цел защото ми стана прекалено гнусно и ***.
  • #54
    Ябълки с ябълки ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 41 секунди )Сравняваш ябълки с потокали,бензинова Тойота с разход 6л/100,с дизелов влекач?" Продължаваш да омазваш нааканото ли? Нали знаеш че има десетки начини за проверка на резултата? Точно както те помолих да сметнеш по геометрична прогресия колко автомобила трябва да бъдат произведени през 2024, като сметнеш от 2030 назад, при което резултатът беше 1,7 милиона, сега те питам същото. Покажи ми дизелов автомобил който харчи 20 пъти по-малко от влекач - 1,35/100?
  • #53
    До 50 ( преди 3 месеца )
    Очевидно освен че си пропуснал уроците по физика си е пропуснал да прочетеш отговора на този въпрос, който съм написал още преди да си го задал. В 42 мнение четем "Тази енергия САМО ЕДНОКРАТНО се взима от "горивото" а след това се ЗАПАЗВА като кинетична енергия, която може да ПОЛЗВАШ отново след десетки километри при намаляване на скоростта."
  • #52
    Гост ( преди 3 месеца )
    Сравняваш ябълки с потокали,бензинова Тойота с разход 6л/100,с дизелов влекач?
  • #51
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Виждаш ли защо всеки път те питам за практически примери които разбиват теориите ти на пух и прах? При увеличаването на теглото почти 30 пъти в сравнение с твоя автомобил, разходът на камиона скача само около 3 пъти е това въобще не е заради теглото, а заради въздушното съпротивление. Така че не виждам защо високото тегло на батериите трябва да е някакъв проблем? Дори при камионите при загуба на 1-2 тона полезен товар, ако могат да спестят над 50% от разходите за гориво - чиста печалба.
  • #50
    Гост ( преди 3 месеца )
    В ДВГ всичко се смята в киловати,Теслю Тунберг.Да посмятаме с енергия щом желаеш. Кинетичната енергия се изчислява Ек=m.v.v/2. При еднаква скорост, за ускоряване на 20 пъти по тежък електрокар ще ти трябват 20 пъти повече енергия.Шах с пешката.За някакви твърдотелни батерии,които се канят да произвеждат от доста време и все ги отлагат,за тях ли ми говориш?Ще ще.
  • #49
    До 47 ( преди 3 месеца )
    Функционално неграмотен ли си, за да не разбереш въпрос както и да е зададен заради липса на запетайка? Много добре знаеш какво те питам. След като при сравнение на електромобил разходът скача от 20 на 400 kWh на 100 км по твоите изчисления, напълно логично питам дали при ДВГ разходът също ще скочи 20 пъти и ако твоя автомобил който В никакъв случай не е два тона, харчи 8 на 100, то 40 тонен автомобил по изчисленията ти ще харчи 160л на 100? Достатъчно подробно ясно и конкретно ли беше зададен?
fallback
Последни