Защо Volvo промени стратегията си за бъдещето? Какъв е смисълът от въвеждането на единен изчислителен модул в автомобила, както е в новото ЕХ90? Кога ще имаме първото самоуправляващо се Volvo? Automedia.bg зададе тези въпроси на Ерик Северинсон, новия главен стратег на шведската компания, след премиерата на новите ЕХ90 и ХС90 в Гьотеборг. Северинсон е член на борда, отговарящ за новите модели и оперативната стратегия, наследил на поста Хавиер Варела, който премина в американската Rivian.
12 въпроса към новия главен стратег на Volvo (ГАЛЕРИЯ):
Какви са предимствата от това, което наричате core cumputing - съсредоточаването на всички изчислителни функции в единен централен модул?
"Ние донякъде подценявахме огромните ползи от единната архитектура. Ако правиш всичките си модели с уникални технологични решения, ще прекарваш цялото си време само да ги ъпдейтваш и обновяваш. Това е огромна работа. Ако строиш всички модели върху една технологична основа, това дава несравнимо повече свобода. И ни дава също възможност да се фокусираме върху подобряването на главния изчислителен модул, вместо просто да поддържаме някак множеството варианти в различни модели.
Така че да, това ще ни даде огромна гъвкавост в бъдеще".
"Ние донякъде подценявахме огромните ползи от единната архитектура. Ако правиш всичките си модели с уникални технологични решения, ще прекарваш цялото си време само да ги ъпдейтваш и обновяваш. Това е огромна работа. Ако строиш всички модели върху една технологична основа, това дава несравнимо повече свобода. И ни дава също възможност да се фокусираме върху подобряването на главния изчислителен модул, вместо просто да поддържаме някак множеството варианти в различни модели.
Така че да, това ще ни даде огромна гъвкавост в бъдеще".
ВИДЕО от разговора с Ерик Северинсон вижте тук: