Защо Volvo промени стратегията си за бъдещето? Какъв е смисълът от въвеждането на единен изчислителен модул в автомобила, както е в новото ЕХ90? Кога ще имаме първото самоуправляващо се Volvo? Automedia.bg зададе тези въпроси на Ерик Северинсон, новия главен стратег на шведската компания, след премиерата на новите ЕХ90 и ХС90 в Гьотеборг. Северинсон е член на борда, отговарящ за новите модели и оперативната стратегия, наследил на поста Хавиер Варела, който премина в американската Rivian.
12 въпроса към новия главен стратег на Volvo (ГАЛЕРИЯ):
Джим Роуън спомена в презентацията си богатите традиции на Volvo. Предимства ли са те обаче там, където отивате, или по-скоро тежест? Електрическите стартъпи не са ли по-гъвкави и по-бързо реагиращи?
"Мисля, че трябва да се гордеем с наследството си. Не са много автомобилните компании, които могат да кажат, че са на пазара от 97 години. В момента световният пазар е една голяма каша и нашата марка е най-силният ни актив. Така че да, гордеем се, че сме производител с традиции. Мислете за нас като за традиционна компания с много интересно технологично бъдеще. Не смятам, че традициите ни правят бавни. Това е свързано по-скоро с мащабите на един производител - а ние сме относително малък производител, което ни прави достатъчно гъвкави и бързи. Доказателството е, че вече имаме на пазара автомобил с eдин централен изчислителен модул, докато останалите все още имат затруднения да го постигнат".
НА СНИМКАТА: Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo, представя новото XC90 в Гьотеборг
"Мисля, че трябва да се гордеем с наследството си. Не са много автомобилните компании, които могат да кажат, че са на пазара от 97 години. В момента световният пазар е една голяма каша и нашата марка е най-силният ни актив. Така че да, гордеем се, че сме производител с традиции. Мислете за нас като за традиционна компания с много интересно технологично бъдеще. Не смятам, че традициите ни правят бавни. Това е свързано по-скоро с мащабите на един производител - а ние сме относително малък производител, което ни прави достатъчно гъвкави и бързи. Доказателството е, че вече имаме на пазара автомобил с eдин централен изчислителен модул, докато останалите все още имат затруднения да го постигнат".
НА СНИМКАТА: Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo, представя новото XC90 в Гьотеборг
ВИДЕО от разговора с Ерик Северинсон вижте тук: