fallback

Как търговци маскират повреден двигател при продажба

Експерти посочиха 4 трика за заблуда на купувачите на употребявани автомобили

На пазара втора често има автомобили, при които продавачите се опитват да прикрият сериозни проблеми с двигателя. Експерти посочват какви са основните методи, на които залагат недобросъвестните търговци на употребявани автомобили в опитите си да излъжат купувачите.

Сред най-често използваните трикове е скриването на ниско налягане в цилиндрите на двигателя. Такава неизправност може да бъде резултат от няколко фактора - загуба на еластичност на буталните пръстени, неефективна работа на клапанния механизъм или повреда на стените на цилиндъра.

За да прикрият този проблем, някои продавачи прибягват до прост трик - те изливат малка част от двигателното масло в горивните камери през отворите на запалителната свещ непосредствено преди проверка на компресията. Този трик позволява на смазката временно да запълни микроповреди и празнини, изкуствено увеличавайки налягането до приемливо ниво.

За да се открие тази измама, потенциалните купувачи се съветват да оставят двигателя да работи на празен ход за 10-15 минути, преди да направят измервания. Това ще позволи на маслото да се оттече и ще покаже реална картина на състоянието на двигателя.

Друг често срещан метод е да скрият петна от масло. Преди продажба двигателят е старателно измит, като се отстраняват всички следи от течове. Прекалено чистият двигателен отсек обаче трябва да предизвика подозрения. Здравият двигател обикновено е покрит с тънък слой сух пътен прах без маслени петна.

За да идентифицирате скрити течове, се препоръчва внимателно да проверите задната част на двигателя с помощта на фенерче и огледало, тъй като продавачите често се ограничават до измиване само на предната част. Особено внимание трябва да се обърне на зоната около гърловината за пълнене на масло - дори малки мръсни следи могат да показват проблеми с вентилационната система на картера.

Маскирането на проблеми с изпускателната система е друг често срещан трик. Синият дим от изпускателната тръба показва, че маслото е навлязло в горивната камера, което е знак за сериозно износване на двигателя. За да скрият този проблем, продавачите могат да използват специални добавки, които временно намаляват дима от отработените газове.

За откриването на тази измама, опитни експерти съветват да направите прост, но ефективен тест. Започнете с пълно загряване на захранващия блок. След това, докато държите педала на газта, увеличете скоростта на коляновия вал до 3000 в минута и поддържайте тази стойност за 10 секунди. След това рязко увеличете скоростта на въртене до 5000 об/мин и незабавно отпуснете педала на газта. Ако двигателят има скрити неизправности, тогава в момента на изпускане на газта от изпускателната тръба ще излезе характерен синкав облак дим, който разкрива истинското състояние на двигателя.

Освен това трябва внимателно да проверите изпускателната тръба. Наличието на черно мазно покритие или кадифени отлагания показва проблеми с уплътненията на стеблото на клапана или буталните пръстени.

Някои продавачи отиват дори по-далеч, като използват масло с по-висок вискозитет или дори масло за дизелов двигател, за да намалят временно разхода на масло и шума от двигателя. Това може да прикрие силното износване на частите на двигателя за кратък период от време.

Важно е да се отбележи, че използването на специални добавки може временно да скрие проблемите на двигателя, но не ги решава. Тези продукти могат да подобрят работата на двигателя за няколко седмици, като премахнат ненужния шум и намалят дима от отработените газове.

fallback
  • #10
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Продължавам да си държа на думите, че коляновият вал е подложен на еластични деформации по време на работа, а не на пластични, защото би останал огънат. Стъклото е еластичен детайл, който се огъва дори при удар с муха, а после връща формата си, а не е пластичен и не можеш да го огънеш на тръба както се опитваш. Ако прекалиш с деформацията няма да се огъне, а директно ще се счупи. След като неръждаемата стомана е ултра твърда, очевидно може да се разкали. Има неръждаеми стомани които ръждясват
  • #9
    Бисер след Бисер ( преди 2 месеца )
    Бисерната огърлица от статията Volkswagen избра заводите в Германия, които ще затвори...05.09.2024... #48..Гост..."Ми разбира се.Еластичен колянов вал (стоманата е пластичен материал), стоманата се произвежда от Желязна руда с високо съдържание на въглерод, еластично стъкло,разкаляване на неръждаема ламарина, ултра твърдата и мега еластична неръждаема стомана която ръждясва.Дали не пропуснах нещо?"
  • #8
    Питам ( преди 2 месеца )
    Защото не зная. Обясни ми коляновия вал еластичен или пластичен е? Какви са деформациите при работа? Пластични? Стъклото и то ли е пластично щом не еластично? Като се удари муха в него оставя следа, защото според тебе деформацията дори при удар с муха е пластична, а не еластична? Такива работи питам супер ултра хипер инженера който си? Всички антиелектрици толкова те хвалят че си голям инженер и много ги разбираш. Щом толкова хора го казват по твоята логика трябва да е вярно!
  • #7
    Гост ( преди 2 месеца )
    До 4.Остави го да пита.Теслю трудно стопля,като албански реотан.Той още не е разбрал какво е еластичен и пластичен материал.Въобще не може да схване как се получава еластичността на пружината . Уикипедия не може да замени училището и университета.
  • #6
    Така де ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )Мите, буталните сегменти на практика са пружини. Нещо се опитваш да оригиналниш, " въобще не оригиналнича. В моята реалност пружините се правят от твърди и еластични материали, което в реалността на гост, това било като дървено желязо и пружини и колянов вал били пластични детайли. Така и не се научи да прави разлика между свойствата на материала и свойствата на детайлите изработени от него. Стъклото и то не било еластично, а пластично. Ама инженер е все пак.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не си купувайте коли от джамбазите и няма да имате проблеми.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мите, буталните сегменти на практика са пружини. Нещо се опитваш да оригиналниш, но грам не ти се получава, а аз за 100-тен път съжалявам, че изобщо прочетох повече от 10 думи от бъртвежите ти. Бегай, някъде другаде да "диктуваш" на телефона си.
  • #3
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Нека ти задам и персонално въпроса съвсем конкретно за да няма възможност за спекулации при отговора. След като буталните пръстени са направени от пластичен материал какъвто е стоманата, те пластични ли са или еластични? Че съвсем се обърках с физиката във вашата паралелна реалност? Но вие сте висшистите, а аз съм аматьор. Не е срамно да питаш, а е срамно да не знаеш. Затова питам за да не си умра неграмотен с фалшиви знания от училище Уикипедия и ютуб излъган от измамниците Нютон Айнщайн и т.н.
  • #2
    До супер инженера ( преди 2 месеца )
    "загуба на еластичност на буталните пръстени" господа инженери по ДВГ ( друг начин да кажа господа антиелектрици, защото всички имат претенции да са завършили висше по-двг и второ висше по металообработка и металознание) имам въпрос във вашата сфера на компетентност. В спор от вчера най-великият инженер в света Гост, оспори моето твърдение, че коляновият вал е еластичен и твърди, че бил пластичен. Тези бутални пръстени Не трябва ли и те да са от пластичен материал и да нямат еластичност?
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Или просто си купете нова кола и не се занимавайте с таралясници
fallback
Последни