fallback

Как търговци маскират повреден двигател при продажба

Експерти посочиха 4 трика за заблуда на купувачите на употребявани автомобили

На пазара втора често има автомобили, при които продавачите се опитват да прикрият сериозни проблеми с двигателя. Експерти посочват какви са основните методи, на които залагат недобросъвестните търговци на употребявани автомобили в опитите си да излъжат купувачите.

Сред най-често използваните трикове е скриването на ниско налягане в цилиндрите на двигателя. Такава неизправност може да бъде резултат от няколко фактора - загуба на еластичност на буталните пръстени, неефективна работа на клапанния механизъм или повреда на стените на цилиндъра.

За да прикрият този проблем, някои продавачи прибягват до прост трик - те изливат малка част от двигателното масло в горивните камери през отворите на запалителната свещ непосредствено преди проверка на компресията. Този трик позволява на смазката временно да запълни микроповреди и празнини, изкуствено увеличавайки налягането до приемливо ниво.

За да се открие тази измама, потенциалните купувачи се съветват да оставят двигателя да работи на празен ход за 10-15 минути, преди да направят измервания. Това ще позволи на маслото да се оттече и ще покаже реална картина на състоянието на двигателя.

Друг често срещан метод е да скрият петна от масло. Преди продажба двигателят е старателно измит, като се отстраняват всички следи от течове. Прекалено чистият двигателен отсек обаче трябва да предизвика подозрения. Здравият двигател обикновено е покрит с тънък слой сух пътен прах без маслени петна.

За да идентифицирате скрити течове, се препоръчва внимателно да проверите задната част на двигателя с помощта на фенерче и огледало, тъй като продавачите често се ограничават до измиване само на предната част. Особено внимание трябва да се обърне на зоната около гърловината за пълнене на масло - дори малки мръсни следи могат да показват проблеми с вентилационната система на картера.

Маскирането на проблеми с изпускателната система е друг често срещан трик. Синият дим от изпускателната тръба показва, че маслото е навлязло в горивната камера, което е знак за сериозно износване на двигателя. За да скрият този проблем, продавачите могат да използват специални добавки, които временно намаляват дима от отработените газове.

За откриването на тази измама, опитни експерти съветват да направите прост, но ефективен тест. Започнете с пълно загряване на захранващия блок. След това, докато държите педала на газта, увеличете скоростта на коляновия вал до 3000 в минута и поддържайте тази стойност за 10 секунди. След това рязко увеличете скоростта на въртене до 5000 об/мин и незабавно отпуснете педала на газта. Ако двигателят има скрити неизправности, тогава в момента на изпускане на газта от изпускателната тръба ще излезе характерен синкав облак дим, който разкрива истинското състояние на двигателя.

Освен това трябва внимателно да проверите изпускателната тръба. Наличието на черно мазно покритие или кадифени отлагания показва проблеми с уплътненията на стеблото на клапана или буталните пръстени.

Някои продавачи отиват дори по-далеч, като използват масло с по-висок вискозитет или дори масло за дизелов двигател, за да намалят временно разхода на масло и шума от двигателя. Това може да прикрие силното износване на частите на двигателя за кратък период от време.

Важно е да се отбележи, че използването на специални добавки може временно да скрие проблемите на двигателя, но не ги решава. Тези продукти могат да подобрят работата на двигателя за няколко седмици, като премахнат ненужния шум и намалят дима от отработените газове.

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А разкаляването което се превърна в закаляване да го коментирам ли като психопатска проява? Омеква ли при пожара неръждаемата ламарина или да? Разтопил ли се алуминия от пожара? Недей да сменяш темата а коментирай бисерите от бисерната огърлица която направи само за два-три дни. Пружинира ли стъклото? Омеква ли ламарината при пожар? Коляновият вал пластичен ли е? Топи ли се алуминия при пожар? Можеш ли да разтопиш алуминий с фотоволтаици в Слънчев ден? Бисери бисери бисери
  • #29
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Още докато обясняваше че си среднист те карах да огъваш листове от ножовка за да ти докажа че е направена от пластичен материал, но има еластични свойства. Пета година не можеш да направиш разлика между свойства на материала и свойства на детайла направен от него. Пета година повтаряш за еластичен колянов вал докато си мислиш за колянов вал направен от пластичен материал. Натиснали стъклото с пръст? Това как ще го извъртиш? И то ли е пластично щом не еластично?
  • #28
    Гост ( преди 2 месеца )
    На Теслю главата му започна лека полека да увира и започна да представя казаното от мен за свои твърдения.Най после вдяна че стоманата е пластичен материал и няма как да произведеш колянов вал и пружина от еластичен материал.Не е разбрал още как винтова пружина изработена от пластичен материал е еластична.Още не е разбрал че ламарина не се закалява.
  • #27
    Плюс минус ( преди 2 месеца )
    Виждам че като пълен психопат, си направил теста дали стъклото е еластично и пружинира, Като го натиснеш с пръст и отговорът не ти е харесал. И като всеки шамар от реалността ( не от мен), няма какво друго да направиш освен да сложиш един минус и да си замълчиш за резултата и ще мълчиш всеки път когато те питат. Психопатите така правят. Сега ще продължиш да омазваш нааканото, вместо да го измиеш веднъж завинаги И да кажеш сгреших и да приключим въпроса веднъж завинаги и да си говорим за нещо др
  • #26
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде като сте толкова отворени давайте практически примери на теориите си? Аз ви давам примери които можете лесно да повторите на практика в реалността, А вие освен физичните закони постоянно отричате и реалността като цяло. Във вашата реалност ако натиснеш голямо стъкло с пръст, няма да се огъне, защото не било еластично. Не мога да разбера толкова ли нямате прозорци у вас за да пробвате, преди да се излагате да пишете такива небивалици?
  • #25
    Абе шваба ( преди 2 месеца )
    "швабен зи каскен ( преди 1 час )Манекена на Дънинг Крюгер току що отрече цял дял в металообработката наречен огъване на металите." Аз не съм отрекъл нищо. Даже постоянно давам практически примери, защото за разлика от антиелектриците не преподавам псевдонаука. Например доказах на гост, че пружина се прави от пластичен материал, защото очевидно и се прилага пластична деформация при изработката, но от този пластичен материал се получава еластичен детайл - пружина без допълнителни обработки.
  • #24
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    "швабен зи каскен ( преди 1 час )Закалена неръждаема ламарина която се разкалява при пожар е огромна технологична новина за мен." Е радвам се че поне един е научил нещо от мен че при пожара на пикапа алуминия който държи неръждаемите листове заедно се е разтопил, а ултра твърдата неръждаема ламарина е омекнала. Останалите антиелектрически инженери не ВЯРВАТ. Но то не се иска Вяра, а знания, за да стигнеш до толкова "сложен" извод. Особено ако работиш в металообработващ завод топящ алуминий еж ...
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На повечето от тук комемтиращи им препоръчвам да прочетат едно учебниче, казва се Технология на металите. Там пише, какво е стомана, какво е ***, кои са легиращите елементи, които придават различни свойства на желязото
  • #22
    швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Закалена неръждаема ламарина която се разкалява при пожар е огромна технологична новина за мен.Не съм се сетил,че съществува такава.Манекена на Дънинг Крюгер пренаписа закаляването.Поне знаеш ли как са закалени,обемно или повърхностно?Закаляване на ламарината ха ха ха ха.
  • #21
    швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Манекена на Дънинг Крюгер току що отрече цял дял в металообработката наречен огъване на металите.Отрече също съществуването на пресите,абкантите,тръбогибите и други подобни машини.
fallback
Последни