ГЬОТЕБОРГ, от нашия пратеник. Дори и компанията, която най-уверено бе обявила курс към електрификация, дава отсрочка на двигателя с вътрешно горене. Volvo представи официално в Гьотеборг двата си нови флагмана: не само изцяло електрическия EX90, но и изцяло обновения XC90, който ще остави ДВГ в гамата на шведите за години напред.
Шефът на Volvo Джим Роуън представя новото XC90 в Гьотеборг
"Ние знаем, че електрическтото задвижване е бъдещето на автомобилната индустрия, но разбираме също, че много хора не са готови за него", заяви по време на премиерата Джим Роуън, главният изпълнителен директор на компанията. Ако вие сте от хората, за които електричеството още не е решение, ние ви разбираме и сме насреща, добави той.
Новото XC90 си остава на досегашната платформа SPA1 - шведите са преценили, че хоризонтът на съществуване на автомобилите с ДВГ е твърде къс, за да разработват нова - но в механиката и в задвижването са настъпили сериозни промени.
Дебютирал през 2002, XC90 въведе второто си поколение през 2014 и продаде почти 1 милион екземпляра. Това е не само най-престижният, но и най-доходният модел на Volvo. Серийното производство на новия XC90 ще започне тази есен (в шведския завод в Торшланда), поръчките вече са отворени за почти всички европейски пазари, включително и българския.
Новото Volvo XC90 в 15 ключови факта (ГАЛЕРИЯ):
По-мощният мек хибрид В6 има и суперчарджър в добавка към турбокомпресора, и осигурява 300 конски сили, 420 Нм и 6.4 секунди от 0 до 100 км/ч. Тук средният разход е 8.9 литра на 100 км. И трите версии на XC90 идват серийно със задвижване на четирите колела.