IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cupra Terramar е най-големият SUV на марката

Новият модел на испанците получи хибридно задвижване

Испанският производител Cupra представи своя нов SUV - Terramar, като премиерата на най-големия SUV на марката се състоя в Барселона. Именно в покрайнините на този град е разположена и пистата, която дава името на модела. Той обаче ще се произвежда не в Испания, а във фабриката на VW Group в Дьор (Унгария).


Cupra Terramar


Terramar е изграден на платформа MQB Evo, като размерите му са дължина от 4,52 метра, широчина - 1,86 метра, височина - 1,58 метра и междуосие от 2,68 метра. Автомобилът има спортни пропорции, като следва други модели на бранда. Така приликите с Formentor и Leon са очевидни, но има и някои разлики.

Пример за това е новата конфигурация с трите триъгълника на матричните LED фарове или позиционирането на логото в центъра на върха на предния капак. Концептуално предницата напомня на лицето на акула, както и долната част - с решетка, оборудвана с въздушни канали, които също подобряват охладителната система.


Cupra Terramar


Спортните пропорции си личат и от профила, докато в задната част се залага на сегментирани елементи, които на места са назъбени и следват единичната линия на задните фарове. Също така отзад заслужава да се отбележи малкото, наклонено задно стъкло, което е покрито от спойлер. За модела се предлагат алуминиеви джанти от 18 до 20 цола, както и снижено с 10 мм окачване.

Впечатляващият външен вид е комбиниран и с интериор с характерните за новата испанска марка елементи. Те включват вола с лостчета и бутони, както и спортни седалки със странични подпори. Атмосфера придават амбиентното осветление, функционално обработените повърхности и дори използването на рециклирани материали.


Cupra Terramar


Всъщност Cupra залага на тъкани от рециклирани полимерни влакна, за да направи своите седалки от години, след като сключи споразумение с компанията Seaqual, която използва отпадъчни материали, взети от Средиземно море с помощта на рибари, НПО и местни общности. В салона има още 12,9-инчов екран на информационно-развлекателната система, който получава усъвършенстван софтуер 3.0. Налице е и Head-up дисплей.

Просторът отзад е достатъчен за двама души на борда, но заради централния тунел настаняването на трети човек е затруднено. Място за главите над пасажерите има, а също така за колената и краката. За това помага и възможността за плъзгане на втория ред седалки, като това се отразява на капацитета на багажника. Той варира от 540 до 630 литра за версиите само с ДВГ и от 400 до 490 литра за plug-in хибрида.


Cupra Terramar


Задвижващите системи на Terramar са 5 на брой, като базовата е мек хибрид с 48-волтова система и 1,5-литров бензинов двигател със 150 к.с., съчетан със 7-степенна DSG скоростна кутия. Следва „чист“ 2,0-литров TSI в две версии, като в по-слабата моторът развива 204 к.с., а в по-мощната - 265 к.с. И в двата случая двигателят е съчетан с DSG със 7 предавки и задвижване на четирите колела.

След това идват два plug-in хибрида, развиващи 204 и 272 к.с. Те разполагат с батерия с капацитет 19,7 kWh, което означава, че теоретично Terramar може да измине 100 км в изцяло електрически режим. Зареждането на батерията достига 11 kW в AC и 50 kW в DC.


Cupra Terramar


Както стана ясно, новият SUV на Cupra е изграден на платформата е MQB Evo, но получава специални настройки на окачването. Отпред то е MacPherson, а отзад мултилинк със снижени с 10 мм амортисьори. Промени има и по работата на кормилната уредба, което също подобрява динамиката на шофиране

Вече са известни и цените на Cupra Terramar за някои пазари в Европа. Те стартира от 42 250 евро за версията „мек хибрид“ и достигат до 57 000 евро за по-мощния plug-in хибрид.


Още снимки на новия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 седмица )
    На снимката компактен СУВ, който бил най-големия на Купра?! Статията не казва нищо за разход, ускорение, спирачен път или стабилност, но затова пък стана ясно че дори силно поскъпналите коли в САЩ са всъщност евтини...