Притежаваната от SEAT нова автомобилна марка Cupra разкри изцяло своя втори изцяло електрически автомобил и първи електрически SUV - Tavascan. Той ще се появи на пазара догодина, като цените предстои да бъдат обявени.
Възприемайки стил на купеобразен SUV, Tavascan всъщност представлява версия на Volkswagen ID.5, Skoda Enyaq Coupe iV и Audi Q4 e-tron Sportback. Подобно на тези модели, той е изграден на платформата MEB на VW Group, но е проектиран и разработен в Барселона (Испания).
Първият електрически SUV на Cupra е малко по-дълъг, по-широк и по-нисък от VW ID.5, с размери 4644 мм дължина, 1861 мм широчина, 1597 мм височина и междуосие от 2766 мм.
От стилистична гледна точка, Cupra Tavascan произлиза директно от концептът Tavascan, представен на автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 г., въпреки че дизайнът му е смекчен за производство. Като цяло този стил ще се използва и за бъдещите електрифицирани автомобили в гамата на испанския бранд.
Акцентите включват отличителен преден край, включващ впечатляващи матрични LED-фарове с три триъгълника, осветено лого на Cupra и масивна долна решетка, атлетичен страничен профил с черна А-колона и две гънки, които се спускат към предната част. Задна част е с високо разположени задни светлини, обединени от светлинна лента, и голям дифузьор.
В салона впечатление прави 15-инчов централен сензорен екран – най-големият досега в модел на Cupra, задвижван от ново проектиран и разработен Human Машинен интерфейс (HMI), който е поставен на арматурното табло. Виждат се още тънки вентилационни отвори и многофункционален спортен волан, както и стандартни спортни седалки тип „кофа“.
Автомобилният производител твърди, че пространството за пътниците е оптимизирано, за да осигури „перфектен комфорт“ както отпред, така и отзад, като Tavascan предлага и интелигентни опции за съхранение. Обемът на багажника е 540 литра, което е малко повече от Q4 e-tron Sportback и малко по-малко от Volkswagen ID.5 и Skoda Enyaq Coupe iV.
За електрическото SUV Coupe ще се предлагат два варианта на задвижвания. По-слабият е с един електромотор с 281 к.с. и 545 Нм – версия Tavascan Endurance, която е със задно предаване. По-мощният - Tavascan VZ, разчита на два електромотора с 355 к.с. и 679 Нм, като задвижването е към четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,6 секунди.
И двата варианта се захранват от пакет литиево-йонни батерии с мощност 77 кВт/ч, позволяващи пробег от 550 км при модела със задно предаване и 520 км при този с AWD. За да увеличи ефективността, Cupra Tavascan се предлага и с пет различни нива на рекуперация на енергия и допълнителна термопомпа.
Още снимки на Cupta Tavascan - вижте в галерията:
Що се отнася до зареждането, Tavascan може да достигне от 10 до 80% за по-малко от 30 минути с помощта на DC бързо зарядно с поне 135 кВт. Твърди се също, че батерията добавя 100 км само за 7 минути.
Както при роднините си от Volkswagen, Skoda и Audi, Cupra Tavascan разполага с набор от бордови усъвършенствани системи за подпомагане на шофирането, включително адаптивен круиз-контрол, Front Assist, Connected Travel Assist, Emergency Assist, Side and Exit Assist, Exit Warning, Remote Асистент за паркиране и др.