Нова вълна китайски автомобили с технологии на Nissan ще дойдат в България в края на тази година, научи Automedia.bg. Става дума за модели на Dongfeng Nissan - джойнт-венчър, в който Nissan и китайската Dongfeng Motor Group държат по 50%. Освен че произвежда модели на Nissan за китайския пазар, компанията отдавна прави и свои собствени модели под няколко различни марки (с преобладаващо японски компоненти).
Venucia V-Online
У нас първо ще дебютира Venucia, потвърди пред нас Юлиан Чебишев, управляващ партньор в ADG Europa. Компанията, базирана в Германия и с дъщерно дружество у нас (ADG Bulgaria), ще е официален вносител на Dongfeng-Nissan за цяла Европа. Тя вече предлага в България собствени марки на китайската Dongfeng като Voyah и M-Hero. Софийският офис на ADG отговаря за дистрибуцията на Dongfeng-Nissan в цяла Източна Европа, като вече се знае, че македонската Fila Group ще предлага марките в Северна Македония и Сърбия.
Дебютът на Dongfeng-Nissan в България ще е в края на този година с модела Venucia V-Online - 4.56-метров компактен кросоувър, който може да е с бензиново или хибридно задвижване. След това в началото на 2025 ще дойде и най-новият модел на компанията - eлектрическият Venucia VX6, както и някои от по-компактните и евтини модели.
Все още няма официална позиция от Nissan за плановете на джойнт-венчъра за експанзия в Европа. Японският гигант бе принуден да ограничи предлагането на собствените си модели на Стария континент като част от споразумението за реорганизация на съюза с Renault. В момента Nissan продава в Европа само кросоувър гамата си: Juke, Qashqai и Xtrail, както и слабо вървящия електрически Ariya.
Какво произвежда Dongfeng-Nissan (ГАЛЕРИЯ):
Най-новият модел на Dongfeng-Nissan e електрически кросоувър, базиран на разработената съвместно от японци и китайци платформа V-π. Това е електромобил от най-ново поколение, с 800-волтова архитектура, 62-киловатчасова батерия и електромотор с мощност 160 киловата. Максималният пробег с едно зареждане е 520 километра по китайския тестов цикъл. VX6 има доста софистицирано окачване - с двойна вилка отпред и многозвенно отзад.