fallback

Какъв разход на масло трябва да притесни шофьора?

Някои производители приемат до 1 литър на 100 км за нормален, но има някои особености

Много от старите автомобили харчат масло и това не е изненадващо. При какъв разход обаче собственикът (или шофьорът) трябва да започнат да се притесняват?

Според експерти като Алекс Ревин, производителите понякога посочват допустим разход на масло до 1 литър на 1000 км, като това се отнася особено при условия на интензивна употреба на превозното средство. Това обаче не винаги съответства на реалните показатели на висококачествените двигатели.

Обикновено надеждните двигатели не изискват добавяне на масло в интервала между двете замени. И ако разходът на смазка се увеличи, това може да е знак за шофьора за потърси проблем.

Моторното масло може да напусне двигателя по два начина - чрез течове навън или чрез изгаряне в цилиндрите. Външни течове често възникват в системи или връзки, където маслото е под налягане - като филтър или топлообменник. Проблеми могат да възникнат и в области, където маслото започва да изтича бавно заради скъсани уплътнения

Вътрешните течове най-често се свързват с износени или повредени бутални пръстени, които не предпазват маслото от горивната камера, или износени семеринги. Използването на продукти за отстраняване на кокс може да помогне за решаване на проблема, ако той се дължи на пръстеновидно коксуване.

Системата за вентилация на картера може също да причини увеличен разход на масло, ако картерните газове, съдържащи маслени пари, не са адекватно почистени преди да бъдат поставени обратно в двигателя.

Освен това, ако турбокомпресорът е износен, маслото може да влезе в изпускателната система и да изгори там. Експертът също така предупреждава да не се използва нискокачествено или неподходящо масло, тъй като това може да доведе до ускорено износване на двигателя или коксуване.

Ревин подчерта важността на използването на масло с препоръчания вискозитет и следването на графика за смяна на маслото, за да се избегне преждевременното износване на двигателя и да се намали консумацията на масло.

fallback
  • #11
    бачо Кольо ( преди 2 месеца )
    Честно си казвам-не съм карал пежо бензин,дори и със старите истинки добри техни бензини.Карал съм само дизел и ще продължа да карам дизел докато има дизели.Ако си имал недоразумението Принс,разработка на БМВ е нормално да не си доволен.
  • #10
    до Бачо Кольо с цяло ( преди 2 месеца )
    Купи си пежо бензин следващия път, защото аз няма да повторя
  • #9
    бачо Кольо ( преди 2 месеца )
    Този коментар е направен от човек никога не карал автомобили от тези брандове,особено Пежо.Над 20 години карах само дизелови пежа и НИКОГА,ама Никога не е имало нужда да доливам от смяна до смяна.Падало е нивото с 2-3мм на щеко,но за 10-12000 пробег и то предимно градско си е в норма.Так,че по леко с изказванията.
  • #8
    А.П. ( преди 2 месеца )
    ''Извън немските каруци, и тези на Стелантис, никой не долива 1 л. на 1000 км., на коли под 400 000 км ..'' Този първи коментар ми хареса и е самата истина. Тойота ярис версо 1.3 2000г. на 430к не доливам масло да ви е смешните масларки да ви е
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Каква екология с такъв разход на масла
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези които доливат са и точно тия пушещите нафтови печки които отдавна не трябва да ги пускат на ГТП.
  • #5
    До #1 ( преди 2 месеца )
    Оди подкарай у немско турбомотор с 220-250 км/ч и ела кажи че не гори. Моята гори 300-400 гр между смените на по 30к
  • #4
    Алекс ( преди 2 месеца )
    Графикът за смяна на масло при съвременните автомобили не трябва да се спазва.Според производителя на моя автомобил масло се сменя на 30 000км.Според мен е прекалено много.Сменям на 10 000км.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чисто нови шкоди на под 60к км горят масло, няма какво повече да се каже по въпроса. Щом е ВАГ е маслояд
  • #2
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    А аз преди години се шашардисах, че трябваше да доливам по литър на 3000 км и направих ремонт на двигателя. Сега за 7-8000 км между смените не пада и с 1 мм...
fallback
Последни