Китайският автомобилен производител BYD разкри своя нов електрически хечбек - Seal 06 GT. Този модел е серийна версия на BYD Ocean M Concept, който направи своя дебют на автомобилното изложение в Пекин през април 2024 г.
Екстериорът остава верен на концепцията с агресивна аеродинамика, но има и някои промени. Броните на производствения модел са по-прибрани, а изпъкналото задно крило е изчезнало. LED графиките на фаровете и задните светлини също са смекчени, заедно с огледалата, което ясно показва, че част от усещането за спортен характер на концепцията не е стигнало до поточната линия.
Интериорът получава дигиталния кокпит, волана и по-голямата част от разпределителната уредба от седана BYD Seal, въпреки че има уникален дизайн на арматурното табло и климатичния отвор, за да поддържа нещата свежи.
Seal 06 GT е позициониран между по-малкия Dolphin и малко по-големия седан Seal. С дължина 4630 мм с междуосие от 2820 мм, новият електромобил на BYD има по-голям отпечатък от хечбековете VW ID.3 и MG4, като същевременно се разполага точно под кросоувърите Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6. Хечбекът е изграден на платформата e-Platform 3.0 Evo на BYD, проектирана да управлява както едномоторни задвижвания със задно задвижване, така и двумоторни (AWD) задвижвания.
Въпреки че BYD не е разкрива официално спецификациите на задвижването, данните на китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии предполагат мощности от 218 к.с. за единичния двигател и 422 к.с. за двойния. Официалният дебют на BYD Seal 06 GT е насрочен за 30 август, като се очаква цена между 150 000-200 000 юана (около 21 000-28 000 долара). Сигурно е, че BYD ще изнася този модел на пазари извън Китай, включително Европа и Австралия.
Още снимки на електрическия хечбек - вижте в галерията:
По-ранните версии на този мотор - допреди 2010 година - много често страдаха и от износване на биелни лагери. Този проблем се преодолява чрез превантивна подмяна на лагерите. Освен това Renault намали интервалите за смяна на масло от оригиналните 30,000 км (твърде оптимистично) до 10,000 км, и това стабилизира представянето на двигателя. Като цяло това е солиден, надежден френски дизел, но лишаването от внимание може за нула време да го тласне в пропастта.