fallback

BYD изпревари Honda и Nissan по продажби в световен мащаб

За три месеца китайският гигант е пласирал близо милион нови автомобила

Японските компании Honda и Nissan бяха задминати по продажби в световен мащаб от BYD. Най-големият производител в Китай увеличи резултатите си с 40% през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2023 г., доставяйки почти милион коли за три месеца. Това му позволи да достигне седмо място по продажби в света, съобщава Nikkei Asia.

В същото време представянето на всички автомобилни производители в челната петица падна. Първото място в класацията на автомобилните марки по обем на глобалните продажби все още принадлежи на Toyota Motor. Според резултатите от април-юли резултатът на концерна намалява с 4% на годишна база. Volkswagen, който е на второ място, също губи 4%, а конгломератът Hyundai-KIA, на трето място, губи 1%.

През второто тримесечие BYD е успял да продаде около 980 000 нови автомобила, като чужбина са заминали около 105 000., което е почти три пъти повече от преди година. Както отбелязва Nikkei Asia, резкият растеж на BYD директно предизвиква установения ред на световния пазар на автомобили.

Това е и причината, поради която властите в ЕС разработват начини за защита на пазара от наплива на „китайците“. Европейската комисия въведе временни мита върху произведените в Китай автомобили. BYD ще трябва да плати 17% от цената на всяка кола, Geely - 19,3%, а SAIC - 36,3%. Компаниите, сътрудничили на европейското разследване, са получили най-ниски ставки.

fallback
  • #27
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,извадих ти цитат."Не е възможно захранването на електродъгови пещи с енергия от ВЕИ и батерии."За един стар наш спор.За металургията трябва източник на енергия 24 часа,7 дни в седмицата,365 дни в годината,защото това е непрекъснат процес.
  • #26
    До 25 ( преди 2 месеца )
    Скакалците, киноата и ГМО царевицата са храни, които имат всичко, което позволяват съвременните технологии, докато пържолите и леба са от миналия век (че и отпреди това). Некакси предпочитам вторите така че не всичко ново е задължително по-хубаво.
  • #25
    До 11 ( преди 2 месеца )
    "Не си представям насред пустинята BYD или Geely , но Ланд Круйзер -да:))" Ти сигурен ли си че някой ще предпочете да даде същите пари за land cruiser ако може да си купи това китайско произведение на изкуството? youtu.be/-swdyPrHPpc Като ги сложиш един до друг то да сравниш land cruiser с BYD Yangwang U8 е като да сравняваш g класа с lada niva - напълно различни вселени. Едното е съвременен автомобил, който има всичко което позволяват днешните технологии, а другото е от миналия век.
  • #24
    До Турбо ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 13 минути )До 21 - Умствено иостанал си ейййй" Това ли ти беше аргументирания отговор за бъдещето на батериите? Благодаря! Това говори единствено и само за твоя умствен капацитет. Отново изпаднахме в ситуацията да задаваш въпроси, на които не можеш да понесеш отговора.
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 21 - Умствено иостанал си ейййй
  • #22
    До турбо ( преди 2 месеца )
    Не знам дали разчиташе, че няма да прочета статията. Не знам дали самият ти си я дочел докрай. Хайде сега да ми кажеш дали някъде В статията са споменати батерии и ако са споменати каква роля им е отредена? Защото аз ще ти кажа че тази статия е по-смешна и от онези, които писаха през 2012 година за референдума за АЕЦ Белене. Ако ги прочетеш, в момента трябваше да потребяваме два пъти повече ток отколкото тогава и ако нямаме втори АЕЦ да сме на свещи. Дай нещо конкретно с цифри от статията?
  • #21
    До турбо ( преди 2 месеца )
    И какво ново мислиш че казваш което да не сме говорили досега? Засади ли сте с внучето Ябълково дръвче днес и то всеки ден започва като тебе да пита дядо днес защо няма ябълки на дървото. Колко от планираните в България 40 хиляди мегавата са изградени за да очакваш да захранват цялата Велика индустрия на България? А вносът винаги е добър инструмент и регулира цените на самозабравилите се. Внася се защото има откъде да внесем по-евтин ток. Като няма винаги може да палим въглища. Проблем?
  • #20
    До 16 ( преди 2 месеца )
    "15-ти, защо трябва да е нов Ланд Круизър-а?!?! Нали говорим за "бедните африканчета" "Не знам даже как да те опиша. Функционално неграмотен не е пълно описание. Знаеш ли поне каква е темата на разговора за да се месиш? Toyota Да не би да произвежда 10-15 годишни автомобили? Тук говорим за пазарен дял на чисто новите автомобили и бъдещето на автомобилните производители.. бедното африканче след 15 години през 2040 година ще кара каквото е произведено и продадено ДНЕС.
  • #19
    raiders ( преди 2 месеца )
    Тойота и ФБ ще ядат хурката, byd строят завод в европа, след 2г. да ви кажа ли какво ще стане. Няма спиране, по-добр цена и продукт като ти дадат... да ще трябва време да се пречупиш, но тръгне ли ще се реве от 100г. качествени немски "аутомобили". И 50% мито да сложи еврогейския съюз, да не си купувам тези лоши комунистически коли, благодарен съм, че живея на стария континент и никой друг мисли за мен и какво да карам.
  • #18
    Турбо ( преди 2 месеца )
    До Тесльо.22.08.24.В Мъни.бг. "Много ВЕИ,но и вносен ток.Енергетиката на България през 2033."ВЕИ парковете имат дестабилизиращ ефект....Не е възможно захранването на тежка индустрия и производство с електродъгови пещи с енергия от ВЕИ и батерии.....Поздрави от Халкидики!
fallback
Последни