fallback

BYD изпревари Honda и Nissan по продажби в световен мащаб

За три месеца китайският гигант е пласирал близо милион нови автомобила

Японските компании Honda и Nissan бяха задминати по продажби в световен мащаб от BYD. Най-големият производител в Китай увеличи резултатите си с 40% през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2023 г., доставяйки почти милион коли за три месеца. Това му позволи да достигне седмо място по продажби в света, съобщава Nikkei Asia.

В същото време представянето на всички автомобилни производители в челната петица падна. Първото място в класацията на автомобилните марки по обем на глобалните продажби все още принадлежи на Toyota Motor. Според резултатите от април-юли резултатът на концерна намалява с 4% на годишна база. Volkswagen, който е на второ място, също губи 4%, а конгломератът Hyundai-KIA, на трето място, губи 1%.

През второто тримесечие BYD е успял да продаде около 980 000 нови автомобила, като чужбина са заминали около 105 000., което е почти три пъти повече от преди година. Както отбелязва Nikkei Asia, резкият растеж на BYD директно предизвиква установения ред на световния пазар на автомобили.

Това е и причината, поради която властите в ЕС разработват начини за защита на пазара от наплива на „китайците“. Европейската комисия въведе временни мита върху произведените в Китай автомобили. BYD ще трябва да плати 17% от цената на всяка кола, Geely - 19,3%, а SAIC - 36,3%. Компаниите, сътрудничили на европейското разследване, са получили най-ниски ставки.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Японското си е японско. Качество, здравина, комфорт и практичност. Но да е произведено там и да знаеш кой модел да си купиш. Не турска Тойота направена за бедните. Да вземем примерно един Lexus IS500. Страхотен класически интериор майсторска изработка, готин дизайн и отвън и отвътре, Навсякъде и доказана надеждна технология и механика която ще служи вярно много години. Уникален атмосферен V8 5.0 Ами просто в момента няма други такава коли никъде. Нито от Германия нито в САЩ.
  • #16
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    Тротинетка, ти за журналист ли се слагаш? Мислиш някой ти чете безкрайните безсмислени съчинения?
  • #15
    анонимен ( преди 3 седмици )
    15-ти, защо трябва да е нов Ланд Круизър-а?!?! Нали говорим за "бедните африканчета"- ще купят един на старо и ще го карат 10-15 години, но електричка???
  • #14
    Абе каскет ( преди 3 седмици )
    Добре си се описал с Дънинг Крюгер. Докато говорим за бъдещето, ти ми говориш за отминали факти. А освен това заради функционалната неграмотност повтаряш моята теза като своя и се опитваш да ми обясняваш как греша. Да съм твърдял че вече не са взели пазарния дял на volkswagen? Твърдя че е ред на Toyota. Пак с дихотомичното мислене че или трябва да е едното или другото, а не приемаш че и двете може да се вярни Ако си спомняш преди това volkswagen продаваше повече от Toyota. Кой им взе пазара?
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Ако махнете местните пазари, съотношението в продажбите на Хонда, Нисан и BYD показва точно обратната картинка - японците са все още далеч напред и ще бъдат още дълго време.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Тесльо, мнението ти на манекен на Дънинг-Крюгър е грешно по дефиниция. Фактите са че китайците отнемат най-много клиенти от ВАГ, измествайки ги ефективно от местния си изкривен от субсидии комунистически пазар на който повечето клиенти купуват автомобил за пръв път. Тойота никога не са били особено големи в Китай, тях трябва да ги изместват от европейския и американския пазари, и това скоро просто няма да стане, защото тия пазари имат огромен опит и са далеч по-свободни.
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    2-ри, нямам на идея какво разбираш под "третия свят", но съм сигурен, че в Африка и Близкия изток електромобилите няма как да се наложат над ДВГ. Не си представям насред пустинята BYD или Geely , но Ланд Круйзер -да:))
  • #10
    Хаах ( преди 3 седмици )
    Бъстър, пий една ракия и се успокой.
  • #9
    До седем ( преди 3 седмици )
    Тъкмо си тръгнал да пишеш, запиши си че китайците ще отнемат повече от Toyota отколкото от Тесла, включително при хибридите. Тесла може да се движи по-бавно от китайците и да позволи да я настигнат, но Toyota буквално е спряла технологичното си развитие от десетина години и въобще не я гонят, а ще я обиколят Като стигна до нея, защото стои на едно място. Както като технологии, така и като растеж на продажбите. 10 години не помръдва нито едното. Поправи ме ако греша и дай пример?
  • #8
    До 7 ( преди 3 седмици )
    Функционална неграмотен ли си или имаш амнезия? Вече втора година повтарям, че единствените които могат да спрат и спират 50% ръст на Тесла са китайците. Вече втора година те са ми фаворитите за нови технологии, а не Тесла. След като самата Тесла използва оригинални китайски батерии, защо смяташ че китайците не могат да предложат по-добър автомобил от Тесла? Борбата в момента е точно между Тесла и китайците и аз бих заложил на китайците. Запиши си го да не забравиш за следващия път.
fallback
Последни