fallback

Tesla Model Y получава увеличени пробег и мощност

Илон Мъск отложи за догодина обновяването на най-успешната си кола, въпреки че конкурентите я застигат

Tesla Model Y, най-продаваният автомобил в света за миналата година, ще бъде значително обновен през 2025 година. Ще получи различен външен вид, основен ърдейт на интериора и значително подобрени показатели за производителност, твръдят шпиони на Autocar.

 

Огромният успех на SUV пазара го прави най-важният актив на Tesla и американският производител на електромобили ще се стреми да го използва, за да да излезе от продължителния спад на продажбите. За последно компанията Мъск отбеляза растеж в края на миналата година. Самият Илон Мъск каза по-рано, че Model Y няма да бъде актуализиран през 2024 г., като фирмата дава приоритет на пускането на други продукти. Въпреки това, първите снимки на “пипнатия“ SUV – с кодово име Project Juniper, бяха публикувани онлайн и пречертани по разни сайтове.

Model Y не е актуализиран от пускането си през 2020 г., което означава, че вече не предлага толкова очевидно предимство пред конкурентите си. Максималният пробег на SUV от 533 километра, който беше осномен плюс, например, вече е надминат от по-евтини конкуренти като Skoda Enyaq и Peugeot e-3008. Фокусът ще е имено тук, като се очаква фейслифтът да повтори този на Model 3, който добави 8 процента пробег благодарение подобрения в аеродинамиката и електрониката.

Model Y ще последва своя събрат хечбек с ревизирана предница, като фаровете и бронята са променени, за да прорязват въздуха по-ефективно, като същевременно намаляват шума от вятъра. Това решение намали коефициента на съпротивление на Model 3 от 0,23 на 0,219, което го направи един от най-аеродинамичните автомобили в продажба. Подобен ефект при SUV „баткото“ може да допринесе за пробег от повече от 563 километра при най-добрата версия.

Друг фокус ще бъде подобряването на използваемостта и качеството на Model Y. За тази цел се очаква да бъдат пренесени преработената централна конзола на Model 3, нови луксозни текстилни изделия и 8,0-инчов заден сензорен екран. Един от по-противоречивите елементи на фейслифта на Model 3 беше преместването на контролите на индикаторите към волана.

Остава да видим дали Tesla ще реагира на критиките за това, като запази традиционните за Model Y. Последните изображения предполагат, че той ще се отличава най-очевидно от сегашния автомобил при новата задна светлинна лента, която е значително различна от C-образните групи, добавени към задната част на Model 3.    

Не се очаква Tesla да направи драстични промени в задвижването и системата за зареждане. Максималната скорост на зареждане от 250kW на Model Y все още е една от силните му страни – но най-високата версия Performance вероятно ще получи значително увеличение на мощността, за да поеме битката срещу новото електрическо Porsche Macan.

Като индикация, Model 3 Performance с 453 к.с. ускорява до стотака само за 3,1 секунди и постига максимална скорост от 262 километра в час. Ако приемем, че Model Y се доближи до тези цифри, той ще бъде един от най-бързите кросоувъри на пазара.     

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е-3008 не е по-добро, по-мощно нито по-евтино
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    " При положение че антиелектриците са доказали, че са психопати и постоянно лъжат, защо въобще реши да търсиш съвети от тях" - Не знаех, че представителстовот на Тесла в Копенхаген, са били "анителектрици" през 2018 НО ЩОМ ТИ КАЗВАШ!
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 14 Парад ще има, когат та застрелят.
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 16 - Не знам за 15, но ти си пълен *** ...
  • #16
    До 15. ( преди 2 месеца )
    Никога не съм крил, че цитирам думите на Нютон, Тесла, Айнщайн и други Велики хора, които ти психопате изкарваш лъжци и измамници. Аз винаги мога да дам източник на информацията за всяко мое твърдение, включително физичен закон от тези които не признаваш също. Хайде сега погледни какво казвам аз в четвърти коментар И какво повтаря самоличността ти Гост в петия? Вярно не повтаряш моите думи, а само моите твърдения, но с други думи. Чак пък ме кара(ш) да се возя за да разбера същото което твърдя
  • #15
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка,защо си приписваш чужди думи? Няма да ти е за първи път или за последен.
  • #14
    Model Y ( преди 2 месеца )
    Парад на простотията."Пробега е малък""Зимата пробега е 50% по-малък""Много Пече""*** с електрокари"и т.н.Жалко за вас хорица прости, дано ви дойде акъла.
  • #13
    Най-красивата кола ( преди 2 месеца )
    Супер симпатична и голяма и бърза и тихаИмам сегашната ще си купя и новата
  • #12
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Ето клипа на общите данниyoutu.be/h_6yA4_INNM . Ако кажеш какъв автомобил си карал ще ти дам линк и за групата в която се е движил. А за пускането на термопомпата в гаража, не е толкова важно дали ще изхарчиш 0,5kWh от контакта или от батерията. Дори на дневна ти струват 12 стотинки, и с тях минаваш всичко два-три километра, които няма да ти оправят положението. По-важното е, че зимно време при минусови температури влизаш във вече добре загрят автомобил и ти е уютно още от самото качване.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 6. Ето ти клип на омразният Дани, който организира измерването на разхода на десетки различни електромобили по един и същ маршрут, при различни скорости, докато карат заедно, за да се направи съпоставка между различните електромобили. Я кажи на антиелектриците Дали обявеният разход за автомобилът който си карал отговаря на истината? Защото те не вярват в нито на Дани, нито на сайта на ЕСО, нито на сайта на ibex, нито на Уикипедия, нито на Нютон или който да е физик, нито на физичните закони.
fallback
Последни