fallback

Tesla Model Y получава увеличени пробег и мощност

Илон Мъск отложи за догодина обновяването на най-успешната си кола, въпреки че конкурентите я застигат

Tesla Model Y, най-продаваният автомобил в света за миналата година, ще бъде значително обновен през 2025 година. Ще получи различен външен вид, основен ърдейт на интериора и значително подобрени показатели за производителност, твръдят шпиони на Autocar.

 

Огромният успех на SUV пазара го прави най-важният актив на Tesla и американският производител на електромобили ще се стреми да го използва, за да да излезе от продължителния спад на продажбите. За последно компанията Мъск отбеляза растеж в края на миналата година. Самият Илон Мъск каза по-рано, че Model Y няма да бъде актуализиран през 2024 г., като фирмата дава приоритет на пускането на други продукти. Въпреки това, първите снимки на “пипнатия“ SUV – с кодово име Project Juniper, бяха публикувани онлайн и пречертани по разни сайтове.

Model Y не е актуализиран от пускането си през 2020 г., което означава, че вече не предлага толкова очевидно предимство пред конкурентите си. Максималният пробег на SUV от 533 километра, който беше осномен плюс, например, вече е надминат от по-евтини конкуренти като Skoda Enyaq и Peugeot e-3008. Фокусът ще е имено тук, като се очаква фейслифтът да повтори този на Model 3, който добави 8 процента пробег благодарение подобрения в аеродинамиката и електрониката.

Model Y ще последва своя събрат хечбек с ревизирана предница, като фаровете и бронята са променени, за да прорязват въздуха по-ефективно, като същевременно намаляват шума от вятъра. Това решение намали коефициента на съпротивление на Model 3 от 0,23 на 0,219, което го направи един от най-аеродинамичните автомобили в продажба. Подобен ефект при SUV „баткото“ може да допринесе за пробег от повече от 563 километра при най-добрата версия.

Друг фокус ще бъде подобряването на използваемостта и качеството на Model Y. За тази цел се очаква да бъдат пренесени преработената централна конзола на Model 3, нови луксозни текстилни изделия и 8,0-инчов заден сензорен екран. Един от по-противоречивите елементи на фейслифта на Model 3 беше преместването на контролите на индикаторите към волана.

Остава да видим дали Tesla ще реагира на критиките за това, като запази традиционните за Model Y. Последните изображения предполагат, че той ще се отличава най-очевидно от сегашния автомобил при новата задна светлинна лента, която е значително различна от C-образните групи, добавени към задната част на Model 3.    

Не се очаква Tesla да направи драстични промени в задвижването и системата за зареждане. Максималната скорост на зареждане от 250kW на Model Y все още е една от силните му страни – но най-високата версия Performance вероятно ще получи значително увеличение на мощността, за да поеме битката срещу новото електрическо Porsche Macan.

Като индикация, Model 3 Performance с 453 к.с. ускорява до стотака само за 3,1 секунди и постига максимална скорост от 262 километра в час. Ако приемем, че Model Y се доближи до тези цифри, той ще бъде един от най-бързите кросоувъри на пазара.     

fallback
  • #30
    ФАКТЧЕКЪР ( преди 3 месеца )
    Ще сравняваме електричките с двг-тата когато спрат субсидиите...
  • #29
    До 28 ( преди 3 месеца )
    За тези 25000 км съм платил около хиляда лева. Не се притеснявай за моето изплащане. Ти помисли колко даваш за тези км. Не ми отговаряй. Не ме интересува. Направи сметките за себе си.
  • #28
    До долния ( преди 3 месеца )
    Е па зареждай си я ще я изплатиш след 150к км
  • #27
    До Факт ( преди 3 месеца )
    Като се кръстиш Факт и си мислиш, че написаното става истина ли? Всеки има право на собствено мнение, но никой няма право на собствени факти. Както е написал колегата, прокарайте я тази лоша и непрактична кола поне 1000 км и тогава изразявайте мнение. Защото аз притежавам Тесла У от година и два месеца, минал съм 25000 км и за момента няма нито една разумна причина да съжалявам за избора си. Живея в Бг и не в къща, към момента не я зареждам у дома и пак съм доволен. А вие си плямпайте.
  • #26
    Sdf ( преди 3 месеца )
    Защо да не става за Европа ??? Живея в Германия , зареждам си я директно от фотоволтаика на покрива на къщата .. хич не ми пука за пробега за 2 г още не съм зареждал другаде освен вкъщи . Правя по 20.000 км годишно до работата и обратно . А държавата ми плаща по 30- 35 цента на километър до работата .. почти безплатно ми излиза колата и ДА - няма по ефективна от Тесла иначе защо да си я купувам !!!!
  • #25
    Факт ( преди 3 месеца )
    И все пак няма къде да я заредиш ако не живееш в къща. За Сащ стават за Европа твърдо не.
  • #24
    Ники ( преди 3 месеца )
    И да има си своите странности, да зарежда се на 250 км 25минути (между другото на газ е пак така) и да на всеки 1000 км отива 1 час повече, но за това пък 1000 км са 60лв ако зареждаш на бързи зарядни, но с всеки уважаващ се дизел гордо изгарящ 8/100 при 140км/ч се получават 200 лв. Та когато на някой човекочаса му е по скъп от 140лв ами да си вземе самолета ;) Аааа за плюсовете няма да ви говоря а ще ви кажа вземете карайте 1000 км и после ще ви е срам от глупостите които сте говорили и писали
  • #23
    Ники ( преди 3 месеца )
    Амиии то като гледам коментарите тук много хейт от чули не дочули, защото не е едно и също да си я карал тази кола поне 1000 км и да си чувал как е ;) Като всяко ново нещо е различна, но те и на ДВГ тата като са прохождали са им се смеели, че не зареждат на поляната а ходят в аптеките, обаче къде са сега кочияшите и каретите НЯМА ГИ. Е това ще се случи и с ДВГ тата засилили са се към музея. И така за хейтърите ще кажа тънете в масла и нафта и се задушавайте в ауспусите, а за другите КЕФЕТЕ СЕ ;)
  • #22
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Тротинетка,ти за журналист ли се слагаш? Мислиш някой ти чете безкрайните безсмислени съчинения?
  • #21
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Извинявай, не съм разбрал, че за "представителстовот на Тесла в Копенхаген" си говорил когато в #6 каза ", а и тогава не вярвах на "антиелектриците", че разхода може да падне толкова брутално зимата. " . Сигурно от функционална неграмотност нещо не съм схванал! Карай, да сме живи и здрави!
fallback
Последни