Най-големите производители на автомобили в Европа са изправени пред сериозно предизвикателство - рискът от глоби в размер на милиони долари за превишаване на установените стандарти за емисии на CO2.
Новите стандарти на ЕС ще влязат в сила следващата година, изисквайки средните емисии на въглероден диоксид на автомобил да не надвишават 93,6 грама на километър. Според анализа на Dataforce, към момента много компании все още са далеч от постигането на тази цел.
Най-застрашени от финансови санкции са Volkswagen и Ford с показатели съответно 123 и 125 грама на километър въз основа на резултатите от първата половина на 2024 г. Също така на ръба са Renault-Nissan-Mitsubishi и Stellantis, които ще трябва значително да намалят емисиите.
Toyota и BMW Group вече са по-близо до целевите стойности, но само няколко производителя - като Geely и Tesla, напълно отговарят на новия стандарт. Това подчертава значението на увеличаването на продажбите на електрически и хибридни превозни средства за постигане на екологични цели.
Ако производителите на автомобили не успеят да намалят емисиите, те ще трябва да платят глоба от 95 евро за грам отгоре на всяка продадена кола. А това крие огромни рискове за компаниите и може да доведе до промени в стратегиите за намаляване на емисиите.