fallback

Tesla Semi се запали и блокира магистрала за часове

Изпаренията от пламналия камион също се оказват огромен проблем (ВИДЕО)

Електрически камион Tesla Semi се запали на магистрала в Калифорния и се наложи пътя да бъде затворен за часове. Това е вторият сериозен инцидент с превозно средство, задвижвано само на ток, в последните седмици след пожара с Mercedes-Benz EQS, заради който беше евакуиран жилищен комплекс в Южна Корея.

Според информациите Tesla Semi се е запалил рано сутринта близо до Сакраменто. Пристигналите на мястото на инцидента екипи на пожарната с часове са се опитвали да потушат пламналия камион, като са излели тонове вода върху горящите останки.

От местната полицията съобщиха, че „заради изпаренията от горящата платформа е опасно да се диша в района на катастрофата“. Затова и магистралата е била затворено до късно вечерта, когато в крайна сметка движението по трасето е възобновено.

Причината за пожара не е ясно. Нито Tesla, нито главният изпълнителен директор Илон Мъск са коментирали инцидента в социалната мрежа X, която е предпочитаното средство за комуникация на компанията в наши дни.

Известно е, че Tesla Semi има особено голяма батерия за превоз на дълги разстояния. Смята се, че версията на камиона с пробег 800 км има капацитет на батерията от 850-900 kWh, но официална данни не се съобщават. При нормална кола или кросоувър капацитет е около 75-85 kWh батерия, докато електрическите пикапи имат батерии, които варират от 123 kWh до 205 kWh.

В момента Semi е тестван в САЩ от малък брой корпоративни автопаркове, включително PepsiCo.

fallback
  • #19
    Господин Димов ( преди 3 месеца )
    Задачата за теглене с 800 оборота без използване на гориво ми беше дадена преди седмица от Гост. Забележи той я даде на мен а не аз на него. Точно както не аз, а инженер Радев започна спорът, че при движение с 50 км в час и 2,5 л на 100, изходящата мощност е 23,45 kW, въпреки че още след няколко минути му сметнах, че входящата е 12,5 kW. Същото се случи и с баничарката на турбо, Когато Ви сметнах че входящата мощност е 45 kW, и няма как изходящото да е 50kW. Онзи спор го започна турбо инженера
  • #18
    Димов ( преди 3 месеца )
    Дори и по правилната методика,с грешни начални данни верни резултати няма да получиш.Задачката е потегляне без газ на 800 оборота.На тебе ти е простено,методиката и началните данни са абсолютно грешни.
  • #17
    Димов ( преди 3 месеца )
    Грешно мислене,ама на тебе ти е простено.Убеден съм,че възраждаш стари спорове само и само да не скучаеш.Мен това не ме кефи.Намери си някакво занимание.
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да питам Има ли някой който да не е съгласен с твърденията тук за да продължавам с уроците за осми клас? Да видим дали сте усвоили урока, ще попитам колко енергия е нужна според господа инженерите, за увеличаване на скоростта на 1200 кг автомобил с 40 километра в час? Сега поне знаете кой урок по математика и коя статия в Уикипедия да потърсите и ще е по-лесно. Въпреки това се обзалагам, че не можете да решите и тази задача! А точно това е решението за тръгване без подаване на газ.
  • #15
    Абе пръдлив ( преди 3 месеца )
    А аз вече ти обясних, че в нашата реалност за да ускориш едно тяло с маса 1200 кг, до 20 км в час, ти е необходима точно определя на енергия, която няма никакво значение откъде ще дойде. Учи се в осми клас. Не е задължително да дойде от горивото И не се отнася само за електромобили А за всяко едно тяло по физичните закони важащи на земята. Нито инженер гост нито инженер турбо, нито професор Радев нито професор Илиев могат да ги отменят, за да им излязат опорните точки да си изчистят нааканото.
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дал съм ти задача за осми клас да намериш Колко е кинетичната енергия на тяло с маса 1200 кг при движение с 20 километра в час. Начална скорост 0 км в час. Задача за осми клас която не можа да решиш, защото умишлено пропуснах понятието кинетична енергия. Липсват ти базови познания по физика от 8-ми клас за да водим някакъв смислен разговор. От въртящият момент за който говориш, зависи единствено и само времето за което ще прехвърлиш тези 0,005kWh енергия от вала на двигателя към масата на автомо
  • #13
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Тротинетка, по Дънинг-Крюрески, пак си изписал сума безумия. Обясних ти вече, за ускорение на обект ти трябва сила. Втори закон на Нютон. Задвижващите колела са преубразователи на въртящ момент в сила. Енергията е работата която силата е извършила, а мощността - скоростта с която я извършила. Енергията е в горивото, а ДВГ е преубразовател от топлинна енергия към механична.
  • #12
    Гост ( преди 3 месеца )
    Професор Любен Илиев ми беше декан на катедра ДВГ в университета.Въз основа на каква компетентност му оспорваш титлата? На Марсианския тесларски университет за бавно развиващи?
  • #11
    Гост ( преди 3 месеца )
    На неправилно зададен въпрос,няма верен отговор.За ускоряване на автомобил трябва въртящ момент, което е сила по рамото.Въртящ момент по обороти е мощност.Енегията е в горивото.Мощността е в двигателя.Марш да четеш в Уикипедия за поправителния.
  • #10
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Можеш ли да отговориш на въпроса за осми клас или не? Даже два пъти ти дадох резултата, не само отговор, нокти така и не разбра.
fallback
Последни